شناسهٔ خبر: 3527 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در مراسم هفتاد و ششمین سالگرد تاسیس بانک مسکن:

7 میلیون نفر توسط بانک مسکن صاحب سرپناه شدند/ بانک مسکن لیدر مالی در بخش مسکن باشد

وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۷ میلیون نفر توسط بانک مسکن صاحب سرپناه شدند، گفت: بانک مسکن به عنوان لیدر مالی در بخش مسکن عمل کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی شنبه 27 دی در مراسم هفتاد و ششمین سالگرد تاسیس بانک مسکن که با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد، اظهار کرد: بانک مسکن جزء موفق‌ترین بانک‌های توسعه‌ای ایران است. هر چند در یک دوره ای به دلیل سیاست‌های غلط مالی این بانک دچار مشکل شد اما خوشبختانه در حال طی کردن دوره باز آفرینی خود است.

وی افزود: تاکنون حدود ۷ میلیون نفر در کشور توسط بانک مسکن صاحب سرپناه شدند که این موضوع نقش بسیار مهم این بانک را در توسعه مسکن نشان می دهد؛ از روزی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را عهده دار شدم این نقش مهم را به خوبی حس کردم، ضمن اینکه در دوره مسئولیتم در وزارت مسکن و شهرسازی سابق همکاری بسیار خوبی با آقای مهندس فرشچیان مدیرعامل وقت بانک مسکن داشتم.

آخوندی با بیان اینکه امیدوارم در این دوره نیز بتوانیم سیاست های توسعه مسکن را در دولت و سیاست‌های مالی بخش مسکن را در بانک مسکن تلفیق کنیم، ادامه داد: من از آقای بت شکن درخواست کردم که بانک مسکن نه تنها به عنوان یک بانک توسعه‌ای، بلکه به عنوان لیدر مالی بخش مسکن عمل کند و بتواند مسئولیت توسعه این بخش را در کشور از جهت مالی بر عهده بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد که وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن با همکاری یکدیگر یک دوره موفقیت جدیدی در جهت خدمت به مردم آغاز کنند.

بی‌توجهی به سیاست‌های توسعه مسکن، فضای تهران را خشن کرده‌ است

وی با انتقاد از فضای زندگی شهری گفت: بی توجهی به سیاست های توسعه مسکن فضای شهر تهران را بسیار خشن کرده است؛ متاسفانه ما خشونت را در همه جا مشاهده می کنیم.

آخوندی ادامه داد: در سفری که پنجشنبه گذشته به هشتگرد داشتم وقتی به اطراف نگاه می کردم و کیفیت نازل زندگی و خشونت در سکونتگاه های حاشیه ای تهران را نظاره‌گر بودم بسیار متاثر شدم که چرا با این همه بی تدبیری، حجم عظیم مردم ایران که شایسته زندگی بسیار با کیفیت تری را دارند در وضعیت نازل زندگی می کنند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید در جهت افزایش کیفیت زندگی مردم تلاش کنیم گفت: زندگی فقط یک سرپناه و یک خانه نیست؛ نباید با انسان مانند کالا برخورد شود و فقط هدف این باشد که در یکسری از آپارتمان های کوچک زندگی کنند؛ جایی که در آن عشق، روابط همسایگی و روابط خانوادگی وجود ندارد. باید به این نگاه کالایی به انسان غلبه کرد.

بزرگترین نقش هنر در جامعه ایجاد حس دوشت داشتن است

وی که در جمع هنرمندان سخن می گفت با بیان اینکه کیفیت زندگی اگر از کمیت زندگی بیشتر نباشد کمتر نیست، تاکید کرد: بزرگترین نقش هنر در جامعه ایجاد لطافت، آرامش، حس دوست داشتن، عشق ورزیدن و اقدام بر علیه خشونت است. هنر آیینه تمام نمای مبارزه با خشونت و ایجاد حس لطافت در اجتماع است.

آخوندی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم در کنار فعالیت‌هایی که با عدد و رقم مهندسی و ریاضی در حوزه مالی برای پایداری و استواری انجام می‌شود، همگام با هنر زندگی را برای همه شهروندان ایرانی لطیف، دلپذیر و دل انگیز کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد بتوان در دوران جدید به کمک تمام فرهیختگان، بزرگان اصحاب هنر و صاحبنظران علوم اجتماعی فضای خلاقانه ای در توسعه ایجاد و به سمت ارتقای زندگی حرکت کرد به گونه‌ای که دوست داشتن واقعی در جامعه را سکه روزگار کنیم.

در پایان این مراسم تابلوی یادبودی منقش به «بسم الله» که از آثار برگزیده جشنواره بسم الله بود به وزیر راه و شهرسازی تقدیم شد.

در این مراسم پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، سیدمحمد پژمان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید حضور داشتند./

نظر شما