شناسهٔ خبر: 35284 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان اصفهان صورت گرفت:

رفع تصرف یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع زمین در استان اصفهان

رفع تصرف با اجرای حکم قضایی، قطعه زمینی به متراژ ۱۱۰ هکتار در مجاورت نیروگاه اصفهان و در شهرستان شاهین‌شهر و میمه به ارزش حدود ۱۲۰ میلیارد تومان رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، این لکه عظیم شهری واقع در پلاک ۲۹۲۴ شهرستان شاهین‌شهر و میمه در مجاور نیروگاه اصفهان با مطرح شدن شکایت در محاکم قضایی از سال ۹۱ منتج به قلع‌وقمع زمین و رفع تصرف شد.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در استان جهت رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی گفت: خوشبختانه با وجود یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان و آغاز به کار این یگان از اوایل سال ۹۵ در استان بیش از ۳۵۰ هکتار از اراضی ملی داخل محدوده و حریم شهرها تاکنون در سطح استان اصفهان رفع تصرف شده که از جمله آن رفع تصرف ۱۱۰ هکتار زمین واقع در بختیار دشت از توابع شهرستان شاهین‌شهر و میمه است که امروز حکم قلع بنا با حضور کلیه عوامل اجرایی به اجرا درآمد.

وی با توجه به زمان‌بر بودن اجرای احکام در این زمینه اظهار کرد: با ارائه اولین دادخواست علیه متجاوزین با ورود دستگاه قضا رأی توقف عملیات صادر می‌شود که متأسفانه این متصرفین به صورت شبانه و در زمان تعطیلات با کاشت درخت و احداث بنا و استخر در این اراضی نسبت به تثبیت تصرف خود بر روی زمین اقدام می‌نمایند و در این مورد چندین بار عملیات ساخت متوقف و اخطارهای قبلی به متصرف ابلاغ و نتیجه‌ای حاصل نشده و در نهایت عملیات تخریب با حکم قضایی انجام و به اجرا درآمد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پاسخ به چگونگی اخذ مجوزات جهت دریافت انشعابات آب، برق و ... در این اراضی بیان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته دستگاه‌های خدمات رسان با ارائه ناچیزترین اسناد از قبیل قباله و یا قولنامه عادی اقدام به صدور مجوز می‌نمودند که خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده این اتفاق دیگر نخواهد افتاد و دستگاه‌های خدمات رسان با ارائه مجوز کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی و طی مراحل قانونی نسبت به مجوز اقدام خواهند نمود.

سرهنگ عبدالله علیان فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان اصفهان گفت: نیروهای این یگان در ۲۴ شهرستان استان اصفهان از اراضی ملی و دولتی درید یگان حفاظت و با گزارش تعرضات به این اراضی نسبت به رفع تصرف آن برابر ضوابط قانونی و با اجرای رأی دادگاه اقدام می‌نمایند.

حمیدرضا فلاح رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با توجه به ارزش ریالی این زمین متصرف شده اظهار داشت: این زمین با یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع به ارزش حدود  ۱۲۰ میلیارد تومان رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده است.

فلاح گفت: در شهرستان شاهین‌شهر و میمه با وجود ۶ شهر گز، گرگاب، لایبید، وزوان، شاهین‌شهر و میمه ۵ پرونده دیگر در محاکم قضایی در دست بررسی است که انشاا... به‌زودی با صدور حکم قضایی، این احکام نیز اجرایی خواهند شد.

نظر شما