شناسهٔ خبر: 35297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس:

رضایت شغلی، محرک ایجاد انگیزه و افزایش بهره‌وری است

کنفرانس دوره آموزشی رضایت شغلی کارکنان و روش‌های اندازه‌گیری آن در مباحث امور اداری با حضور ۷۰ نفر از معاونین، رؤسا و کارشناسان ستادی معاونت منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها به میزبانی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس در ابتدای دوره ضمن خیرمقدم به مدعوین به دوره اهمیت توجه به رضایت شغلی و تأثیر آن بر نحوه انجام وظایف اداری توسط کارمندان را تشریح کرد.

وی با اشاره به افزایش حجم وظایف و فعالیت‌ها پس از ادغام استان‌ها در حوزه فعالیت‌های اداری و پشتیبانی بر اهمیت ایجاد انگیزه و نظام‌مند شدن هرچه بیشتر جنبه‌های تشویق کارکنان با هدف ارتقاء سطح بهره‌وری و همسویی هرچه بیشتر اهداف فردی در جهت اهداف سازمانی تأکید کرد.

وی ایجاد بستر و فراهم شدن شرایط و امکانات مختلف پیشرفت برای افراد را نمونه مواردی اعلام کرد که بر رضایت شغلی کارکنان مؤثر واقع خواهد شد. همچنین کیفیت روابط انسانی، محیط دارای برنامه و جو دوستانه و شاداب، ضریب تحقق اهداف سازمانی را چند برابر می‌کند.

سیاهپور در ادامه این گردهمایی با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف به سیمای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اشاره کرد و گفت: فارس با ۲۴ هزار کیلومتر مربع (حدود ۷/۵ درصد کشور) دارای جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون نفر است که در ۲۹ شهرستان جای گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: طول راه‌های استان ۲۰۵۰۰ کیلومتر و طول راه‌های همسنگ ۴۹۰۰۰ کیلومتر و دارای دو اداره کل، دو قرارگاه پلیس‌راه شمال و جنوب و رتبه برتر در تولیدات و محصولات باغی، دامی، زراعی و مواد معدنی را داراست.

سیاهپور ضمن تأکید بر سهم ۹۶ درصدی حمل‌ونقل کالا و مسافر استان از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: فارس در حوزه گردشگری دارای ۳۰۰۰ اثر تاریخی است که ۴ اثر آن تاکنون در فهرست جهانی به ثبت رسیده، همچنین قطب پزشکی جنوب کشور و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است.

سیاهپور تصریح کرد: استان فارس دارای ۲۳۲ شرکت فعال حمل‌ونقل کالا و ۳۷ هزار انواع وسایط نقلیه سنگین (رتبه اول کشور) و ۵۴ هزار راننده حرفه‌ای (رتبه نخست کشور) سالانه بیش از ۶/۲۲ میلیون تن کالا را به مقاصد مختلف حمل می‌کنند.

وی افزود: فارس دارای ۱۱۹ شرکت مسافربری و بالغ بر ۴ هزار و پانصد دستگاه انواع وسایط نقلیه عمومی است که سالانه ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را به نقاط مختلف درون و برون استان جابه‌جا می‌کنند.

در حاشیه این کارگاه آموزشی، نشستی توجیهی به ریاست مهندس محمودی، مدیرکل دفتر منابع انسانی - پشتیبانی و رفاه با معاونین، رؤسا و کارشناسان ادارات منابع انسانی- پشتیبانی و رفاه ستادی و استان‌ها برگزار شد.

این جلسه برای توجیه شرایط جدید سازمانی پس از انتزاع معاونت راهداری از اداره کل راه و شهرسازی و ادغام این معاونت با اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها و تشکیل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس تشکیل شد.

محمودی در ابتدای این نشست گفت: به زودی چارت جدید سازمانی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس به تمامی مجموعه‌های اداری- ستادی و استانی ابلاغ می‌گردد.

نظر شما