به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، بهنام ملکی گفت: تاکنون به دلیل ضعف در اطلاع رسانی به شهروندان به شکل مطلوب از این ظرفیت استفاده نشده است.
وی اظهار کرد: مکاتبههایی با مدیرکل راهآهن شمال غرب در خصوص افزایش تعداد حرکت قطارهای ریل باس به مقصد قزوین - تهران و بالعکس و همچنین تأسیس ایستگاههای راهآهن در محمدیه، شریفآباد، بیدستان و اقبالیه صورت گرفته است.
ملکی اضافه کرد: مدیرکل راهآهن شمال غرب کشور، ایجاد ایستگاه و افزایش ظرفیت بیشتر در این مسیر را منوط به بیشتر شدن مسافران دانسته است چرا که در حال حاضر ضریب اشغال صندلیهای قطار این مسیر کمتر از ۲۵ درصد است و به لحاظ اقتصادی به صرف نیست.
ملکی با بیان اینکه توسعه خدمات ریل بأس کاهش آلودگی هوا، ضریب ایمنی بالاتر و کاهش چشمگیر هزینه و زمان را به دنبال دارد، افزود: معرفی خدمات ریلی و اطلاع رسانی به مردم به ویژه دانشجویان نقش بسیار پررنگی در افزایش ضریب اشغال صندلیها و استفاده از فرصتهای کمنظیر ریل باس دارد.
این مسئول گفت: نباید در اطلاع رسانی و الگوسازی برای استفاده از قطار به جای خودرو به عنوان یک وسیله نقلیه امن و کم آلاینده کوتاهی کرد.
وی در پایان بیان کرد: ضرورت ترویج استفاده از قطار به جای خودرو شخصی مورد تأکید مدیریت ارشد استان نیز هست و امیدواریم با اطلاع رسانی در این زمینه شاهد رونق و شکوفایی تمام ظرفیتهای ریلی استان قزوین باشیم.
قطار ریل باس مسیر قزوین-تهران روزانه ساعتهای ۵ و ۱۵ دقیقه و ۶ و ۴۵ دقیقه صبح از قزوین به تهران و ساعتهای ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر و ۱۹ عصر از تهران به قزوین حرکت میکند و در ایستگاههای آبیک، هشتگرد، کرج و شهر قدس نیز توقف دارد.
هزینه استفاده از قطار این مسیر برای هر نفر ۳۰ هزار ریال است.
نظر شما