شناسهٔ خبر: 35309 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

امضای تفاهم‌نامه همكاری بین راه‌آهن و دانشگاه شهید چمران اهواز/ ايجاد رشته مهندسی راه‌آهن در دانشگاه شهيد چمران

سعید رسولی معاون برنامه ريزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن از امضا تفاهم‌نامه همكاری بين راه‌آهن و دانشگاه شهيد چمران اهواز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی عضو هیات مدیره و عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن با اعلام این خبر گفت: در راستای تقویت ارتباط بخش ریلی با دانشگاهها و مراكز علمی، تحقیقاتی و آموزشی، تفاهم نامه همكاری بین راه آهن و دانشگاه شهید چمران اهواز امضا شد.

وی افزود: شركت راه آهن در نظر دارد با افزایش تعامل با تمامی دانشگاه ها و مراكز علمی- تحقیقاتی كشور، از همه ظرفیت های علمی- پژوهشی كشور برای توسعه راه آهن استفاده كند.

رسولی خاطرنشان كرد: در این راستا مكاتباتی با روسای دانشگاههای سراسر كشور انجام شده و با اعلام طرحهای اولویت دار خود از دانشگاهها خواسته ایم طرحهای علمی- پژوهشی خود را با مشاركت راه آهن انجام دهند.

عضو هیات مدیره راه آهن ادامه داد: در ماه گذشته نشستی با رئیس و مدیران گروههای آموزشی دانشگاه های شهید چمران اهواز صورت گرفت كه نتیجه آن، امضا تفاهم نامه بین راه آهن و دانشگاه شهید چمران اهواز در روز جاری بود.

رسولی تصریح كرد: با هدف انجام مطالعات موضوع محور با دانشگاه، محورهای مهمی برای همكاری از جمله استراتژی های بازاریابی، مدیریت دانش، پایدار سازی خط، روشهای جدید جوش، مطالعات حمل و نقل حومه ای، پیشگیری از رشد ترك ریل، و سیستمهای هشدار و كاندیشن مونیتورینگ در این تفاهم نامه تعیین شد.

به گفته رسولی ایجاد رشته مهندسی راه آهن در دانشگاه شهید چمران طبق ضوابط وزارت علوم، معرفی سالیانه ۱۰ نفر از دانشجویان كارشناسی دانشگاه جهت گذارندن دوره كارآموزی در اداره كل راه آهن جنوب، حمایت از پایان نامه های تحصیلات تكمیلی، امكان عضویت كاركنان راه آهن در كتابخانه مركزی و دانشكده های این دانشگاه برای استفاده از كتب و انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه های تحقیقاتی مشترك به نام راه‌آهن و دانشگاه،از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

وی افزود: هماهنگی برای انجام تستهای میدانی طرحهای تحقیقاتی ریلی، امكان استفاده دانشجویان و اساتید دانشگاه از آرشیو فنی و تخصصی راه آهن، همكاری برای تجهیز آزمایشگاه های مربوط به رشته مهندسی راه آهن در دانشگاه، فراهم آوردن امكان بازدیدهای علمی محققین و دانشجویان دانشگاه از راه آهن از دیگر مفاد تفاهم نامه همكاری بین راه آهن و دانشگاه شهید چمران اهواز است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل ابراز امیدواری كرد كه با افزایش ارتباط و همكاری بین راه آهن و دیگر دانشگاهها در سایر استانها و استفاده از ظرفیت و توانمندی محققین و اساتید رشته های مختلف تمامی شهرهای كشور، در جهت توسعه هر چه بیشتر صنعت حمل و نقل ریلی گام بر داریم.

نظر شما