شناسهٔ خبر: 3533 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

فرماندار ساوجبلاغ در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

قطار هشتگرد – مشهد اول بهمن ماه راه‌اندازی می‌شود/ نقش قطار هشتگرد – مشهد در انتقال مسافران از جاده به ریل

قطار فرماندار ساوجبلاغ از راه‌اندازی قطار هشتگرد – مشهد در نخستین روز بهمن‌ماه امسال خبر داد.

ابوالفضل پالیزگیر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به خواسته دیرینه اهالی ساوجبلاغ مبنی بر راه‌اندازی قطار به مقاصد تهران و مشهد اظهار کرد: راه‌اندازی قطار برای سفر از هشتگرد به سمت تهران و از هشتگرد به مشهد از خواسته‌های دیرینه اهالی شهرستان ساوجبلاغ بوده است که خوشبختانه با حمایت‌ها و تدابیر وزیر راه و شهرسازی احداث این دو خط آهن محقق و با دستور وی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه قطار هشتگرد - مشهد از نخستین روز بهمن ماه امسال راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: هشتگرد عمدتا شهرک خوابگاهی است و سرریز جمعیت تهران و کرج به سوی هشتگرد خواهد بود. با توجه به افق جمعیتی در نظر گرفته شده برای شهر هشتگرد که حدود ۵۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار نفر است، احداث خط ریلی هشتگرد به تهران لازم بود. همچنین به دلیل طولانی شدن سفر با مترو باید اقدامی در این زمینه عملیاتی می‌شد که البته از خواسته‌های مهم مردم این ناحیه هم بود و با تبلیغاتی که در شهرستان‌های آبیک، طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ در این زمینه صورت گرفت اکنون مردم این ناحیه بی‌صبرانه منتظر راه‌اندازی این قطارند.

فرماندار ساوجبلاغ یادآور شد: در اطراف تهران کریدور بزرگ ریلی مانند تهران – زنجان – تبریز داریم اما اغلب ساکنان شهرهای اقماری از خطوط ریلی استفاده نمی‌کنند زیرا اکنون اتصالی میان قطار و مترو وجود ندارد. راه‌اندازی قطار برقی و قطار هشتگرد – مشهد در انتقال مسافران از جاده به سمت ریل بسیار موثر است./

نظر شما