شناسهٔ خبر: 35374 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات برگزاری کارگاه آموزشی قیرهای PG در خراسان شمالی

کارگاه آموزشی کارگاه آموزشی قیرهای PG با حضور یکی از اساتید مجرب و با سابقه دانشگاه صنعتی شریف در استان خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، کارگاه آموزشی قیرهای PG با حضور دکتر طباطبایی یکی از اساتید مجرب و با سابقه دانشگاه صنعتی شریف در استان خراسان شمالی برگزار شد در این کارگاه آموزشی مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرائی ذیربط حضور داشتند.

علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی هدف از برگزاری این کارگاه را افزایش سطح علمی کارکنان و همچنین ارتقا دانش دست‌اندرکاران دخیل در این امر دانست.

وی بیان کرد: در کشور ما، عمده مصرف قیر توسط وزارت راه و شهرسازی جهت ساختن جاده‌ها صورت می‌گیرد و قیرهای راهسازی را معمولاً بر اساس درجه نفوذ یا نفوذپذیری (Penetration) دسته‌بندی می‌نمایند. درجه نفوذ یک ماده قیری، بیانگر قوام و استحکام آن است و قیرهای راهسازی که در ایران ساخته می‌شود، ۶۰ به ۷۰ و  ۸۵ به ۱۰۰ و MC۲ است که این اعداد بیانگر محدوده درجه نفوذ قیرها است.

بدیعی مقدم در این کارگاه افزود: قیر در لایه‌های روسازی اساسی‌ترین نقش را دارد و در راهسازی کیفیت نقش بسزایی دارد و اشاره کوتاهی به روسازی ۷۲ کیلومتر راه محور بجنورد – جوزک در سال۱۳۷۰ داشت که به علت کیفیت مطلوب قیر و انتخاب مصالح مناسب و کنترل اجرا تاکنون هیچ‌گونه لکه‌گیری و درزگیری حدفاصل آشخانه – جوزک انجام نشده است.

لازم به ذکر است کارگاه آموزشی قیرهای PG به مدت ۱۴ ساعت در تاریخ ۴ و ۵ اسفندماه برگزار شد.

شرکت برگزارکننده این دوره آموزشی دانش پارسیس آریا و شرکت قیران پخش ایرانیان است و اهداف کلی این دوره شامل رده‌بندی قیرها، قیرهای اصلاح شده، انواع روسازی و آسفالت، خرابی در روسازی و روش‌های نگهداری و بهسازی است.

نظر شما