شناسهٔ خبر: 35376 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عشایری خبر داد:

تکمیل عملیات بهسازی ۱۵۲ پروژه محلات ناکارآمد در سال جاری/ هزینه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در مناطق هدف بازآفرینی

هوشنگ عشایری عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، از پایان یافتن عملیات اجرایی برای بهسازی ۱۵۲ پروژه در محلات هدف بازآفرینی سراسر کشور در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هوشنگ عشایری عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، در تشریح اقدامات برنامه‌ریزی شده برای بهسازی محلات هدف بازآفرینی شهری، اظهار داشت: شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در سال ۹۵، تعداد ۲۷۹ محله را به عنوان محلات هدف بازآفرینی شهری تعیین کرده و در اولویت بهسازی و بازسازی قرار داده است .

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران افزود: اقدامات اجرایی که در این چارچوب در دستور کار قرار گرفت، از مرمت خانه‌های تاریخی تا ساماندهی محله سیروس را شامل می‌شود.

وی درباره جزئیات اقدامات صورت گرفته در این ۲۷۹ محله هدف بازآفرینی شهری، اظهار داشت: اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی در بخش مسکن و ۴۰۰ میلیارد تومانی در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی، بهسازی و معابر، احداث پارک و فضای سبز، سالن‌های ورزشی، کتابخانه و خانه محلات هزینه شده است.

عشایری افزود: در مجموع از سال ۹۲ تاکنون در محلات هدف سراسر کشور، ۲۲ پروژه آموزشی، ۱۶ پروژه بهداشتی و درمانی، ۴۷ پروژه بهسازی معابر، ۹ پروژه پارک و فضای سبز، ۱۱ پروژه تاسیسات و خدمات شهری، ۱۷ پروژه ورزشی، ۴۲ پروژه کتابخانه و خانه محله ساخته شده یا در حال احداث است.

وی درباره سایر اقداماتی که در خصوص فرهنگ‌سازی و توانمندسازی محلات هدف عملیاتی شده است نیز گفت: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در حوزه‌های ترویجی، آموزشی و توانمندسازی بانوان، جوانان و نوجوانان محلات ، به منظور ارتقای فرهنگ شهروندمداری و بهبود کیفیت زندگی ، دوره‌هایی برگزار می‌کند./

نظر شما