شناسهٔ خبر: 35377 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک اعلام کرد:

رونق اقتصادی، یکی از نتایج نوسازی مناطق ناکارآمد در کشور/ موضوع بافت‌های ناکارامد نباید سیاسی شود

حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس، بافت‌های ناکارآمد را موضوع حساس، امنیتی و عمرانی شهرهای کشور دانست و اظهار داشت : نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده، رونق اقتصادی در کشور را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید حسین نقوی حسینی در خصوص اهمیت مسئله احیا و بهسازی بافت‌های ناکارآمد در کشور بیان کرد: یکی از موضوعات امنیتی، عمرانی و حساس شهری در  کشورمان ، افزایش بافت‌های  ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی در کلانشهرها و شهرهای کم‌جمعیت و همچنین مراکز شهرستان‌ها است. شاید یک حادثه مانند ریزش ساختمان پلاسکو سرو صدایی ایجاد کند، ولی در طول روز حوادث کوچکتری به صورت مستمر در کشور اتفاق می‌افتد که بیش از گذشته نیاز رسیدگی به بافت‌های ناکارآمد را حساس و ضروری می‌سازد .

نقوی حسینی با اشاره به حادثه پلاسکو اظهار داشت: با توجه به بزرگی خیابان‌های محل وقوع حادثه، رسیدگی و آواربرداری از پلاسکو ۱۰ روز زمان برد. اما در صورتی که چنین اتفاقی در معابر محدوده بافت‌های فرسوده یا مرکز شهر تهران اتقاق بیفتد، امکان امدادرسانی با توجه به عرض کم معابر این محلات، سخت و محال بوده و در هنگام وقوع حادثه‌، تلفات انسانی بالا خواهد رفت؛ همچنین ارائه خدمات عمرانی به این مناطق نیز سخت است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه نباید موضوع بافت‌های ناکارامد در کشور سیاسی شود، گفت: پیشنهاد کرده‌ام دولت یازدهم، احیای بافت‌های ناکارآمد شهرها را به عنوان برنامه مسکن دولت یازدهم ارائه کند و بگوید ۵۰ درصد بافت‌های ناکارآمد شهرها را طی یک دوره ۴ ساله ضمن ارائه تسهیلات و امکانات به مالکان بافت‌های فرسوده، احیا خواهد کرد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس با بیان اینکه نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد، رونق اقتصادی در کشور را به دنبال خواهد داشت، خاطر نشان کرد: با آغاز نوسازی و بهسازی در محله‌هایی که در محدوده بافت‌های فرسوده قرار دارند، ضمن رونق یافتن بازار مسکن، بنگاه‌های اقتصادی و ساخت‌وساز مجددا احیا می‌شود و هزار نوع شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم جان می‌گیرد؛ همچنین در بخش تهیه مصالح مصرفی نیز تعداد قابل توجهی شغل ایجاد می‌شود.

نقوی حسینی همچنین در تشریح وضعیت بافت ناکارامد شهر ورامین، گفت: شهر ورامین نیز دارای مساحت زیادی بافت فرسوده است و هر زمان حادثه‌ای در این مناطق رخ می‌دهد، منطقه قفل می‌شود و مشکلات زیادی برای مردم ساکن در این مناطق به وجود می‌آید ./

نظر شما