شناسهٔ خبر: 35397 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار قزوین در جلسه شورای مسکن استان:

آسانسورهای مسکن مهر استان قزوین هر چه زودتر گواهی استاندارد را دریافت کنند/ نصب بیش از ۱۶۰۰ آسانسور در ناحیه شهری مهرگان

جلسه استاندار قزوین در جلسه شورای مسکن استان با تأکید بر لزوم تکمیل عملیات واگذاری مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط و متولی، آرامش و آسایش ساکنان مسکن مهر را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، فریدون همتی در این جلسه که با حضور اعضای شورای مسکن در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد ضمن اشاره به تأکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اتمام عملیات ساختمانی واحدهای مسکن گفت: همه آسانسورهایی که تاکنون گواهی استاندارد و ایمنی دریافت نکرده‌اند هر چه زودتر برای دریافت آن اقدام کرده و تجهیزات خود را راه‌اندازی کنند.

وی افزود: عملیات نصب و راه‌اندازی آسانسور برای بلوک‌هایی که حتی یک خانواده هم در آن ساکن شده باید انجام شود.

استاندار با اشاره به اینکه تاکنون عملیات نصب ۱۶۶۰ آسانسور در ناحیه شهری مهرگان به اتمام رسیده عنوان کرد: اداره کل استاندارد و سازمان نظام‌مهندسی، موضوع مربوط به ایمنی و استاندار آسانسورهای مسکن مهر را پیگیری کرده و پیمانکاران و تعاونی‌ها را ملزم به راه‌اندازی آسانسور بلوک‌ها نمایند.

همتی با بیان این مطلب که آسایش و آرامش ساکنین مسکن مهر استان باید در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های متولی و مرتبط قرار گیرد، تأکید کرد: با توجه به قرارگیری بزرگ‌ترین پروژه مسکن مهر کشور در ناحیه شهری مهرگان، فرماندار البرز با یک برنامه‌ریزی دقیق در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از یک تیم کارشناسی، مشکلات کلی ناحیه شهری مهرگان را بررسی و اعلام کند تا هر چه زودتر حل‌وفصل شود.

استاندار در ادامه با انتقاد از وضعیت تعاونی‌های مسکن مهر که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند از معاون عمرانی استانداری و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواست با ارائه راهکاری نسبت به اعمال حاکمیت دولت در پروژه مسکن مهر برای تسریع در حل مشکلات ساکنان آن اقدام کنند.

همتی با تأکید بر اینکه مردم از مسئولین توقع دارند که مسائل و مشکلاتشان را در اسرع وقت حل کنند یادآور شد: نباید بگذاریم مردم با طولانی شدن روند حل مشکلاتشان دچار چالش شده و نسبت به دولت و نظام بی‌اعتماد شوند که این رویه به بروز پیامدهای دیگر منجر می‌شود.

نظر شما