شناسهٔ خبر: 35411 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر شهید رجایی انجام شد:

آغاز به کار همایش معاونین دریایی بنادر کشور در بندر شهید رجایی

همایش همایش معاونین دریایی بنادر کشور با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و اعضای هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد معاون دریایی، نورالدین علی‌آبادی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی، منصور آرامی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، هادی حق‌شناس مشاور مدیرعامل سازمان بنادر از جمله مقاماتی هستند که در این مراسم افتتاحیه این همایش حضور داشتند.

در ابتدای این همایش، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گزارشی از عملکرد یازده‌ماهه سال ۹۵ بنادر استان و بندر شهید رجایی ارائه کرد.

وی همچنین برنامه‌ها و اولویت‌های حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان در سال ۹۶ را تشریح کرد.

محمد راستاد معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این مراسم به تشریح اهداف و برنامه‌های همایش معاونین دریایی بنادر کشور پرداخت.

وی حفظ ایمنی، آسایش و تأمین شرایط رفاهی مسافران دریایی در نوروز ۹۶ را از اولویت‌های سازمان بنادر دانست و گفت: اجرای گسترده فروش بلیت اینترنتی، آراستگی پایانه‌های دریایی و اطلاع‌رسانی‌های وسیع به‌عنوان اقداماتی است که در این راستا صورت گرفته است.

راستاد لزوم توجه به توسعه گردشگری دریایی در کنار توجه به مباحث مسافری را خواستار شد و افزود: استفاده از سواحل بدون محدودیت و شناورهای سبک برای توسعه گردشگری ساحلی در مناطق مجاز و دارای نظارت و کنترل انجام شود.

هادی حق‌شناس نیز طی اظهاراتی به تشریح سیاسی بین‌الملل پس از انتخاب اخیر آمریکا و تأثیر آن بر اقتصاد ایران و صنعت حمل‌ونقل دریایی پرداخت.

محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اشاره به رشد ۲۵ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی طی امسال اظهار کرد: طی این مدت شاهد رشد ۸۰ درصدی ترانزیت در این بندر بوده‌ایم که باید با تبدیل شدن بندر شهید رجایی به بندر کانونی، بنادر کوچک داخلی هم رونق بگیرند.

وی اضافه کرد: زنده نگه داشتن بنادر کوچک باعث رشد و تقویت اقتصاد دریایی می‌شود.

سعید نژاد توسعه گردشگری دریایی را نیز از جمله اولویت‌های سازمان بنادر دانست و افزود: استان هرمزگان کانون اصلی گردشگری ساحلی و دریایی در کشور است که رونق این بخش باید به سایر مناطق ساحلی کشور توسعه یابد. همچنین باید از مسیرهای داخلی به سمت توسعه در مسیرهای بین‌المللی حرکت کنیم.

سعید نژاد تصریح کرد: این سازمان آمادگی دارد برای توسعه گردشگری دریایی یارانه مستقیم بپردازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ظرفیت شناورهای تحت پرچم ایران را بالغ بر ۱۵ میلیون تن اعلام کرد و گفت: با توجه به این ظرفیت، اعمال حاکمیت دریایی مسئولیتی سنگین برای سازمان بنادر است.

وی خصوصی‌سازی و آزادسازی فعالیت‌های دریایی سازمان بنادر را از جمله دیگر برنامه‌های در دستور کار اعلام کرد.

این مقام مسئول بر لزوم توجه جدی به آموزش‌های تخصصی در سازمان بنادر و بخش خصوصی تأکید کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: دفاع از سواحل و جلوگیری از تجاوز به این مناطق مهم یک وظیفه عمومی و ملی است که سازمان بنادر هم اقداماتی خوبی انجام داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما