شناسهٔ خبر: 35415 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

اصلاح چرخه کار صدور مجوز معادن شن و ماسه با هدف رعایت ملاحظات زیست‌محیطی/ تسریع روند رسیدگی به درخواست احداث گلخانه و تأسیسات جانبی

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری استان قزوين مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: چرخه صدور مجوز برای معادن شن و ماسه اصلاح و مقرر شد جهت رعایت ملاحظات زیست‌محیطی، رعایت حرایم رودخانه‌ها و رعایت دسترسی مناسب برای این واحدها، درخواست‌های مطرح شده در این حوزه در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی تصمیم‌گیری شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در یازدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان که به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی استان تشکیل شد، چرخه صدور مجوز برای معادن شن و ماسه اصلاح شد.

مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل در این خصوص گفت: از این پس به جهت رعایت ملاحظات زیست‌محیطی، رعایت حرایم رودخانه‌ها و رعایت دسترسی مناسب برای این واحدها، چرخه کار صدور مجوزهای معادن شن و ماسه اعم از استقرار در اراضی ملی و مستثنیات، مطابق با سایر درخواست‌های اشخاص خصوصی در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی تصمیم‌گیری گردد.

محسن اسماعیلی با اشاره به موضوع دیگر موردبحث در این کارگروه که به منظور تسریع در رسیدگی به موضوعات درخواست احداث گلخانه و تأسیسات جانبی آن در سطح استان مطرح گردیده عنوان کرد: مقرر شد رسیدگی به این نوع درخواست‌ها، در خارج از محدوده مجموعه شهری و حریم شهرهای مرکز شهرستان‌های آبیک و تاکستان و فاصله ۳۰۰ متری محدوده شهری بوئین‌زهرا، به مساحت حداکثر ۱۰۰ مترمربع تا پایان شهریور سال ۹۶ به جهاد کشاورزی استان تفویض گردد.

وی اضافه کرد: بر این اساس مدیریت امور اراضی استان راسا به این نوع درخواست‌ها رسیدگی نموده و پس از طرح در کمیسیون تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، موضوع را به مراجع صدور پروانه ابلاغ می‌نماید.

اسماعیلی با اشاره به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی برای اعتلای محیط‌زیست در راستای افزایش کیفیت زندگی گفت: توجه به مسائل زیست‌محیطی به جهت ضرورت حفظ سلامت مردم از اساسی‌ترین محورهای تصمیم‌گیری در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی است.

نظر شما