شناسهٔ خبر: 35430 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی:

پروژه‌های مسکن مهر کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی تعیین تکلیف می‌شوند

مصاحبه مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از تعیین تکلیف پروژه‌های مسکن مهر کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و گفت: جابه‌جایی این پروژه‌ها با پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالاتر دارند و یا خروج آن‌ها از طرح مسکن مهر و تبدیل آن‌ها در قالب‌های دیگر از برنامه‌های این وزارتخانه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان،  احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه جلسه شورای مسکن استان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گرگان توضیح داد: در صورتی که این پروژه‌ها متقاضی داشته باشند آن‌ها را با پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، جابه‌جا کنیم و اگر متقاضی نداشته باشند آن‌ها را از طرح مسکن مهر خارج می‌کنیم و در قالب‌های دیگر مانند مشارکتی، استیجاری و اجاره به شرط تملیک تبدیل می‌کنیم.

به گفته وی، پروژه‌های زیر ۳۰ درصد چون توجیه اقتصادی ندارند متوقف و راکد بودند و دوران مشارکت مدنی آن‌ها طولانی شده و پول هم تزریق کنیم دو الی سه سال زمان می‌برند تا به نتیجه برسند و به نفع متقاضی هم نخواهد بود.

مهرآبادی در پاسخ به سؤال تعداد واحدهای فاقد متقاضی نیز میانگین این واحدها را ۵۵ درصد و معادل حدود ۱۱۰ هزار واحد اعلام کرد.

وی افزود: پروژه‌هایی که دارای معارض نیستند، با استان‌ها هماهنگ و تأکید شده که به شرط پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل تا پایان سال، تلاش شود تا پایان دولت یازدهم به پایان برسد.

مهرآبادی ادامه داد: برای پروژه‌هایی که دارای مشکل و عارضه هستند، برنامه‌ریزی و راهکارهایی دیده شده که در قالب آن راهکارها به پایان خواهند رسید.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این مسئله که زمان اتمام این پروژه‌ها به‌زودی نخواهد بود، گفت: پروژه‌هایی که متقاضی ندارند باید متقاضی پیدا کنند و اگر متقاضی، سهم آورده‌اش را واریز نکند با تسهیلات بانکی به تنهایی جمع نمی‌شود.

مهرآبادی ادامه داد که پروژه‌هایی که پرونده‌های آن‌ها در دادگاه‌ها مطرح است نیز از اراده ما خارج است، در عین اینکه ریاست قوه قضاییه، دستور رسیدگی در خارج نوبت را برای این پرونده‌ها داده‌اند اما باید منتظر باشیم تا رأی قطعی آن‌ها صادر شود و بعد از آن، تعیین تکلیف شود.

وی اضافه کرد که مابقی پروژه‌ها را نیز به لطف خدا و با همکاری دستگاه‌های ذیربط تمام می‌کنیم.

زمانی برای اتمام این پروژه‌ها از سوی مهرآبادی اعلام نشد.

نظر شما