شناسهٔ خبر: 35473 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با راه‌اندازی ۷۹ سامانه هوشمند کنترل سرعت و ثبت تخلف جدید در راه‌های مواصلاتی؛

تعداد سامانه‌های فعال هوشمند استان فارس به ۱۳۶ سامانه رسید

مراسم با راه‌اندازی ۷۹ سامانه هوشمند کنترل سرعت و ثبت تخلف جدید در راه‌های مواصلاتی استان فارس، تعداد سامانه‌های فعال هوشمند استان به ۱۳۶ سامانه رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، طی مراسمی ویژه با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی، مهندس کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی ذیربط و فرماندهان انتظامی در امر سیاست‌گذاری، ساماندهی و نظارت بر امور ترافیک و حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق سیستم ویدیو کنفرانس و ارتباط مستقیم با استان فارس ۷۹ سامانه هوشمند کنترل سرعت و ثبت تخلف در سطح راه‌های مواصلاتی استان فارس همزمان با سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

این آیین در استان فارس با حضور مهندس رضاییان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، سرهنگ احمدی فرمانده پلیس‌راه انتظامی شمال استان فارس، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، اعضای شورای ترافیک، حمل‌ونقل و سیاست‌گذاری ایمنی راه‌های استان فارس و جمعی از مسئولین ذیربط برگزار شد.

سیاهپور در آیین بهره‌برداری همزمان از این سامانه‌های هوشمند گفت: با راه‌اندازی ۷۹ سامانه مذکور (به‌عنوان رتبه نخست کشور در تعداد سامانه‌های هوشمند قابل بهره‌برداری در مراسم امروز) تعداد سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف و کنترل سرعت جاده‌ای استان فارس به ۱۳۶ سامانه خواهد رسید.

وی با اشاره به چگونگی سطح توزیع این سامانه‌ها در محورهای استان افزود: تعداد ۲۴ سامانه در محور شیراز – فسا – داراب، ۱۶ سامانه در محور شیراز-قائمیه-بوشهر-گچساران، ۹ سامانه در محور شیراز – اصفهان و ۳۱ سامانه در محور شیراز – فیروزآباد – لار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با فعالیت این سامانه‌ها ۱۴۰۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان که غالباً در راه‌های شریانی قرار دارد، تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی یکپارچه‌سازی و بهینه‌سازی سیستم حمل‌ونقل، مدیریت، ایمن و روان‌سازی جریان ترافیک را از جمله اهداف راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت و ثبت تخلف جاده‌ای اعلام کرد و افزود: بهبود سطح ایمنی، کاهش تصادفات جرحی، فوتی، روان‌سازی ترافیک و بهبود برنامه‌ریزی حمل‌ونقل، اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع به مسافران و کاربران جاده‌ای (قبل، حین و بعد از سفر) و ارتقا سطح فرهنگ ترافیکی عموم هموطنان از جمله مزایای راه‌اندازی این طرح اعلام کرد.

گفتنی است امروز به‌طور همزمان ۵۲۷ سامانه هوشمند ثبت تخلف در کل کشور افتتاح شد.

نظر شما