شناسهٔ خبر: 35533 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت:

لزوم بهره‌مندی کشور از برندسازی در حمل‌ونقل بین‌المللی/ اولویت شركت‌های مسافری ریلی رعایت ضوابط و قوانین ایمنی است/ اتمام ریل‌گذاری ۸۰۰ کیلومتر خط‌آهن در کشور تا شهریور ۹۶

گزارش آخر هفته خبرهای خوب ریلی برای استان کرمانشاه، تلاش برای اقتصادی کردن طرح‌های ریلی و بهبود خدمات، امضای تفاهم‌نامه همكاری بین راه‌آهن و دانشگاه شهید چمران اهواز و اعلام آمادگی هیئت ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در توسعه خطوط ریلی ایران سایر عناوین مهم ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمل‌ونقل ریلی طی هفته گذشته از دو جنبه تحت توجه قرار داشت اول اینکه شرکت راه‌آهن به دنبال تامین نیاز مسافران برای سفرهای نوروزی بود و دوم از طرف شرکت‌های خصوصی از برگزاری مناقصه خرید ۲۵۰ واگن جدید تا دو ماه آینده خبر داد که بر اساس آن تا پایان سال ۹۷ حدود ۱۲۰ دستگاه واگن جدید ساخت کنسرسیوم‌های داخلی و خارجی وارد ناوگان رجاء می‌شود.

لزوم بهره‌مندی کشور از برندسازی در حمل‌ونقل بین‌المللی

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی کشور از کنش‌گران اجتماعی و «برندهای حمل و نقل بین‌المللی» بیان داشت: ایجاد برندهای ایرانی در حد و اندازه‌های بین‌المللی یک بحث جدی است و در دستور کار تقی‌زاده معاون حمل‌ونقل بنده قرار خواهد گرفت تا با ایجاد اعتماد عمومی بتوانند از نظر زمان، قیمت، امنیت. سلامت و دقت مرجع باشند.

آخوندی با بیان اینکه «کسی می‌تواند تغییر ایجاد کند که قامت خود را از وضع موجود بالاتر آورد و افق دراز مدت‌تری را نگاه کند» تصریح کرد: اگر ادعا داریم که می‌خواهیم کشورهای منطقه را به سمت صلح هدایت کنیم باید بدانیم که بزرگی نیز خرج دارد. لذا رویکرد ما در منطقه باید طوری باشد که با کشورهای منطقه دراز مدت‌تر صحبت کنیم و مفهوم نفع مشترک را درک کنیم.

اولویت اصلی شركت‌های مسافری ریلی رعایت ضوابط و قوانین ایمنی است

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینكه ارتقای ایمنی و ارائه خدمات مناسب به مسافران، سرفصل فعالیت بخش ریلی است گفت: اولویت اصلی شركتهای مسافری ریلی رعایت ضوابط و قوانین ایمنی است و شركتها موظفند با برنامه‌ریزی مناسب در این جهت گام بردارند.

محمدزاده افزود: با توجه به اینكه از ۲۵ اسفندماه شاهد اوج سفرهای نوروزی هستیم بایستی اقدامات ضروری جهت اعزام به‌موقع مسافران در تمامی شبكه ریلی صورت گیرد.

توسعه زیرساخت‌های ریلی استان فارس با تمرکز بر معادن و نقاط صنعتی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به احداث سه محور ریلی گلگهر-شیراز، یزد-اقلید و شیراز-بوشهر گفت: احداث این محورها به‌منظور توسعه شبکه ریلی و ایجاد ظرفیت حمل معادن ازجمله سنگ‌آهن به مناطق صنعتی مانند اصفهان و بنادر بوشهر و عسلویه انجام می‌شود.

وی از اجرای نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر از محور گلگهر-شیراز در حال حاضر خبر داد و افزود: هدف از احداث این محور به طول حدود ۳۵۰ کیلومتر، اتصال معادن گلگهر و ظرفیت‌های باری معادن سنگ‌آهن آن منطقه به شبکه ریلی و حمل‌ آن به نقاط مختلف صنعتی مانند اصفهان و اهواز است که هم‌اکنون حدود ۱۹۰ کیلومتر از این محور در دست اجرا و ما‌بقی در دست مطالعه قرار دارد.  

خبرهای خوب ریلی برای استان کرمانشاه 

خیراله خادمی گفت: امیدواریم انتظار و آرزوی طولانی مردم استان کرمانشاه را به نتیجه مطلوب برسانیم و در ادامه مسیر، راه‌آهن را به مرز خسروی متصل کنیم که در آنجا هم مقدمات فعال‌تر شدن کار فراهم شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از ارائه اوراق مشارکتی برای تأمین اعتبارات لازم برای مسیر کرمانشاه - خسروی خبر داد و با اظهار امیدواری گفت: از هفته آینده بتوانیم تمامی مطالبات پیمانکار این محور را بپردازیم تا شاهد فعالیت‌های لازم و قابل ارائه باشیم.

تلاش برای اقتصادی کردن طرح‌های ریلی و بهبود خدمات/ به دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در راه آهن هستيم - پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

تلاش برای اقتصادی کردن طرح‌های ریلی و بهبود خدمات

قائم مقام مدیرعامل شرکت راه آهن با اعلام اينكه به دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در راه آهن هستيم گفت: برای اقتصادی کردن طرح ها و اقدامات ریلی در بخش خدمات ایستگاهی، باید کاهش هزینه ها را در دستور کار قرار دهیم.

خدایی خاطر نشان کرد: در حال تهیه نقشه راه توسعه مبتنی بر حمل‌ و نقل همگانی TOD برای کل کشور هستیم و امیدواریم این نقشه راه، توسعه حمل و نقل ریلی در کشور را سبب شود.

اتمام ریل‌گذاری ۸۰۰ کیلومتر خط‌آهن در کشور تا شهریور ۹۶

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن از در دست ساخت بودن ۴۰۰۰ کیلومتر خط‌آهن در کشور خبر داد و گفت: ریل‌گذاری ۸۰۰ کیلومتر خط‌آهن تا نیمه اول سال آینده به اتمام می‌رسد.

ذاکری از در دست ساخت بودن ۴۰۰۰ کیلومتر خط‌آهن در کشور خبر داد و گفت: ریل‌گذاری ۸۰۰ کیلومتر خط‌آهن تا نیمه اول سال آینده به اتمام می‌رسد.

امضای تفاهم‌نامه همكاری بین راه‌آهن و دانشگاه شهید چمران اهواز

معاون برنامه ريزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن از امضا تفاهم‌نامه همكاری بين راه‌آهن و دانشگاه شهيد چمران اهواز خبر داد و گفت: در راستای تقویت ارتباط بخش ریلی با دانشگاهها و مراكز علمی، تحقیقاتی و آموزشی، تفاهم نامه همكاری بین راه آهن و دانشگاه شهید چمران اهواز امضا شد.

وی افزود: شركت راه آهن در نظر دارد با افزایش تعامل با تمامی دانشگاه ها و مراكز علمی- تحقیقاتی كشور، از همه ظرفیت های علمی- پژوهشی كشور برای توسعه راه آهن استفاده كند.

اعلام آمادگی هیئت ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در توسعه خطوط ریلی ایران

یک هیئت ایتالیایی در دیدار با مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، آمادگی و تمایل خود برای همکاری با ایران در حوزه احداث خطوط ریلی را اعلام کرد و مقرر شد پس از بررسی پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری نظر نهایی خود را مطرح کند.

خیراله خادمی  در این جلسه ضمن معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه راه‌آهن و آزادراه گفت:‌ در حال حاضر ایران آماده همکاری با کشورهای خارجی به ویژه در حوزه فاینانس پروژه‌ها است.

نظر شما