شناسهٔ خبر: 35535 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

شهرداری می‌تواند با لابی‌گری تحقیق و تفحص در مجلس را مدیریت کند/ طرح بازرسی از شهرداری در کشوی میز رئیس شورا/ تاکید بر پاسخگویی مجلس نسبت به افکار عمومی

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر گفت: رد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری در کمیسیون عمران مجلس جای تعجب دارد و آنها باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت‌اله حافظی با اشاره به رد شدن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری در کمیسیون عمران مجلس، گفت: از آقای لاریجانی رئیس مجلس که در عمل نشان داده‌اند، فرد با درایتی هستند، انتظار داریم به گونه‌ای که مورد انتظار افکار عمومی و مردم است، موضوع را در صحن علنی مجلس مدیریت کنند.

وی با تاکید بر اینکه قطعا شهرداری می‌تواند با ایجاد لابی این موضوع را مدیریت کند، افزود: متاسفانه مشاهده کردیم؛ تعداد قابل توجهی از اعضای کمیسیون عمران مجلس این طرح را رد کردند و مخالف آن بودند در حالی که دلیلی برای این مخالفت وجود ندارد.

حافظی با بیان اینکه از مردم انتظار داریم که با توجه به انعکاس اخبار و اطلاعات مشکلات شورا با شهرداری طی دو سال گذشته موضوع تحقیق و تفحص را پیگیری کنند، اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که در شورای شهر با آن مواجهیم فقدان دیوان محاسبات شهری است و انتظار داریم این دیوان جایگاه خود را پیدا کند تا شورا بتواند با چنین انحرافات و تخلفاتی برخورد کرده و تصمیم بگیرد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در ادامه خاطرنشان کرد: تا آن زمان انتظار داریم، مجلس بتواند به حل این موضوع کمک کرده و خواسته افکار عمومی در خصوص تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری را تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه افکار عمومی به شدت به این موضوع حساسیت دارد، گفت: رد این طرح در کمیسیون عمران مجلس جای تعجب دارد و آنها باید پاسخگوی افکار عمومی باشند، زیرا افکار عمومی به راحتی از کنار چنین مسائلی نمی‌گذرد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه تحقیق و تفحص از شهرداری مطالبه مردم است، زیرا در ماجرای املاک شهرداری حقوق مردم پایمال شده است، عنوان کرد: ۱۶ نماینده کمیسیون عمران مجلس که مخالف این طرح بودند باید پاسخگوی مجلس باشند و انتظار داریم با تدبیر رئیس مجلس این طرح در صحن مجلس مصوب شود.

حافظی همچنین درباره طرح بازرسی و نظارت بر شهرداری که به تصویب شورای شهر رسیده است، تصریح کرد: ابتدا با طرح تحقیق و تفحص از شهرداری توسط شورای شهر مخالفت کردند و سپس گفتند محتوای طرح را قبول داریم، اما نام آن باید به بازرسی و نظارت تغییر داده شود، زیرا این نام بار منفی دارد.

حافظی با تاکید بر اینکه چنین دیدگاهی نشان دهنده وجود سیاسی‌بازی و سیاسی‌کاری در  شورا است، ادامه داد: نهایتا این طرح با نام بازرسی و نظارت به تصویب اعضای شورای شهر رسید، اما همچنان در کشوی میز رئیس شورا است و رسانه‌ها و افکار عمومی باید نتیجه این طرح را از رئیس شورا مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه ما هیچ گزارش مکتوبی از شهردار تهران درباره عملکردش و تیمی که اختیارات مربوط به املاک را به آن تفویض کرده بود، نداریم، اظهار کرد: ما این موضوع پیگیری می‌کنیم و امیدواریم افکار عمومی و رسانه‌ها هم در این خصوص مطالبه‌گر باشند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر با تاکید بر اینکه تغییر نام تحقیق و تفحص از شهرداری به بازرسی و نظارت تنها جنبه پوپولیستی و ژورنالیستی دارد به ایلنا گفت: آقایان در این زمینه آنقدر با عجله عمل کردند که فرصت نکردند عنوان تحقیق و تفحص در متن این طرح را به بازرسی و نظارت تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت چند ماه از موضوع املاک شهرداری هیچ اتفاقی در خصوص رسیدگی به این موضوع در داخل شورا اتفاق نیفتاده است.

نظر شما