شناسهٔ خبر: 35540 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزير راه وشهرسازی:

ایمنی جاده‌ها در اولویت اول برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است/ اجرای طرح راهداری نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فرودین ۱۳۹۶

داود کشاورزیان نشست تخصصی معاونین راهداری ادرات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور معاون وزير راه وشهرسازی در آستانه تعطيلات سال نو و آغاز سفرهای نوروزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌اي مهندس داود کشاورزیان در این مراسم با اشاره بر اهمیت ایمنی راه ها در اقتصاد و سلامت جامعه  اظهار داشت : ایمنی راهها اولویت اصلی سازمان است و به دلیل اهمیت این موضوع، در این حوزه هیچ گونه اغماضی نخواهد کرد. هر چند ممکن است به دلیل کمبود اعتبارات برخی پروژه ها انجام نشوند اما در بحث ایمن سازی جاده ها هیچ عذر و بهانه پذیرفته نیست و در صورت بروز حادثه به دلیل نقص ایمنی راه ها مسئولیت مستقیم و کیفری آن، حقیقی تلقی شده و متوجه مسئولین خواهد بود.  

مهندس کشاورزیان همچنین از مسئولین ادرات کل استان های کشور خواست تا با درک اهمیت مسئولیت حقوقی خود، در مورد انتخاب پیمانکاران و اجرای پروژه ها دقت لازم را به کار گیرند و تاكيد كرد : ادرات راهداری باید با کسب اطلاع از مراکزی مانند هواشناسی پیش از وقوع بحران و حوادث طبیعی، با پيش بيني هاي لازم و تدابير به موقع جهت انتقال ماشین آلات و تجهیزات، عملیات  بحران  به ويژه راهداری در فصول سرد سال را مدیریت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خرید ونوسازی ناوگان و ماشين آلات راهداري و خودروهای  را از ديگر برنامه هاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي برشمرد و گفت : به منظور نظام دهي به فعاليت هاي راهداري بايد لباس متحدالشكل در عمليات هاي عمراني در جاده ها  در سراسر كشور حتي بخش خصوصي اقدام جدي داشت.

وي فرآيند ادغام بخش راهداري و حمل و نقل جاده اي را در ماههاي اخير مثبت ارزيابي كرد و تصريح كرد : تمام تلاش و همت  همكاران سازمان در سراسر كشور و دست اندركاران  بخش  براي ارائه بهترين خدمات  به هموطنان  و استفاده كنندگان از راهها بالاخص در ايام تعطيلات سال نو و سفرهاي نوروزي خواهد بود.  

بر اساس اين گزارش در ادامه این نشست صدراله بمانا  معاون توسعه مديريت و منابع سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به میزان تلفات جاده ای درکشور از معاونين ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده اي حاضر در جلسه خواست تا با برنامه ريزي و دقت بیش از گذشته جهت افزایش ایمنی راه ها، تلاش نمايند تا روند كاهشي  آمار تلفات سوانح  جاده ای  ادامه يابد و با طراحی و اجرای پروژه های بومی گام دیگری به جلو برداشت.  

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تشريح وضعيت ساختاري و اعتباري ادارات استاني  در سال جاري، ابراز اميدواري كرد تا در سال آينده پاره اي از مشكلات نيروي انساني راهدار شاغل در سراسر كشور مرتفع گردد، و خاطر نشان كرد : مسئولين ارشد سازمان تمام تلاش خود را  به كار گمارده اند تا سرمايه هاي انساني كه وظيفه خطير و مهم نگهداري از راه‌هاي كشور به عنوان سرمايه ملي بر عهده دارند با آسودگي خاطر انجام وظيفه نموده رضايتمندي حداكثري هموطنان و كاربران جاده اي را جلب نمايند.

این گزارش می افزاید در این جلسه عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل  نقل جاده ای نیز با آغاز طرح راهداری نوروزی از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فرودین ماه از مدیران کل ادارات حاضر در جلسه خواست تا در این فرصت باقیمانده به بازرسی دقيق محورهای تحت نظارت خود پرداخته و نسبت به آماده سازي راهها با اقدامات فوري همچون لكه گيري و ترميم رويه راهها، اصلاح شانه و شيب شيرواني و علائم افقي و عمومي به ويژه خط كشي ها راهها را پس از بارش هاي قابل توجه ي كه پشت گذاشته شد در دستور كار فوري قرار دهند.  

حسن نیا در بخش ديگري از سخنان خود گفت : امروز شايد يكي از مشکلات اصلی در راهداری و حمل و نقل جاده ای کمبود منابع مالی  باشد ليكن مدیریت منابع انسانی موضوعي است که در صورت قرار گرفتن در مجراي صحيح  می تواند به بهبود و رشد چشم گیری ایمنی در جاده های کشور بیانجامد.  

وی با اشاره به ادغام سازمان های راهداری و حمل و نقل جاده ای هماهنگي و وحدت جمعی را در پيشبرد برنامه هاي بخش از نقطه قوت برشمرد و روند ادامه تعامل را در جلب رضايت هموطنان و مسافران مهم دانست.  

گفتنی است در این جلسه مدیران کل دفتر برنامه و بودجه، توسعه ايمني راهها و حريم، بحران و تجهيز ماسين آلات، رئيس مركز مديريت راههاي كشور و  مشاور سازمان  راهداري و حمل و نقل جاده اي هر يك،  برنامه هاي حوزه كاري خود را گزارش نموده  و به سوالات شركت كنندگان در اين  نشست پاسخ لازم ارائه نمودند.  

نظر شما