شناسهٔ خبر: 35553 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

از معماری ایرانی چه می خواهیم بدانیم و چرا؟ /سخنرانی محمدرضا حائری مازندرانی در دانشکده معماری دانشگاه تهران

پوستر نشست از معماری ایرانی چه می خواهیم بدانیم و چرا؟ با سخنرانی محمدرضا حائری مازندرانی به همت انجمن علمی معماری دانشگاه تهران در دانشکده معماری آن دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، انجمن علمی مطالعات معماری ایران دانشگاه تهران، نشست از معماری ایرانی چه می خواهیم بدانیم و چرا؟ را با سخنرانی محمدرضا حائری مازندرانی در سالن نگارخانه دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار می‌کند.

این نشست که به بررسی و تحلیل معماری ایرانی و اصول و مبانی آن می پردازد، یکشنبه ۱۵ اسفندماه ساعت ۱۰:۳۰ برگزار می‌شود. علاقمندان و دانشجویان معماری می توانند برای حضور در این نشست به آدرس اعلام شده مراجعه کنند.

محمدرضا حائری در سال ۱۳۳۲ در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل رشته معماری و شهرسازی از دانشگاه شهید بهشتی است که از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵ مدیریت گروه شهرشناسی دفتر پژوهش‌های فرهنگی را به‌عهده داشته است.

حائری، مدیر مسئولی فصل‌نامه "اندیشه ایرانشهر" و تحقیق و آموزش در زمینه معماری و شهرسازی، مدیریت ۲۲ طرح و تألیف ۵۰ مقاله در این زمینه را در کارنامه‌اش دارد.

اثر چند رسانه‌ای"خانه‌های ابریشم"(۱۳۸۵) و کتاب "نقش فضا در معماری ایران" به ‌قلم وی نگارش شده است.

برخی سوابق حرفه‌ای این معمار در زمینه شهر‌سازی و معماری عبارتند از: تدوین چارچوب ضوابط مکان یابی گورستان‌های کل کشور، طرح جامع فضاهای فرهنگی شهر تهران، ساماندهی هشتاد گورستان تاریخی، متروکه و متبرکه شهر تهران، طرح جامع تهران ـ مشاور بوم‌سازگان ـ مسئول شهرسازی محدوده شهری ارزشمند و فرسوده؛ طرح مکان‌یابی گورستان‌های کلانشهر تهران، طرح احیای شهر ربع رشیدی تبریز، طرح جامع شهر پردیس، طرح جامع دانشگاه سبزوار، طرح جامع دانشگاه ایلام، طرح جامع دانشگاه زنجان، معرفی روش‌های شهرساز در ایران و پروژه‌های متعدد دیگری که حائری به عنوان مدیر پروژه، مشاور، طراح مطالعاتی و یا مسئول هماهنگی طراحی و برنامه‌ریزی در آنها شرکت داشته است. /

 

برچسب‌ها:

نظر شما