شناسهٔ خبر: 35629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

انعقاد قرارداد عملیات بهسازی و روکش آسفالت جاده مهدی‌آباد- شاهین تپه/ انجام ۳۲۲ کیلومتر راهسازی راه روستایی در دولت یازدهم

جعفر قزوینیان مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به عملیات گسترده راهسازی، بهسازی و مرمت راه‌های روستایی به طول ۳۲۲ کیلومتر در دولت یازدهم گفت: با توجه به همه تلاش‌های صورت گرفته متأسفانه تردد خودروهای با بار غیرمجاز از محورهای روستایی، عمر روکش آسفالت و کیفیت آن‌ها را به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جعفر قزوینیان با اعلام این موضوع گفت: قرارداد عملیات بهسازی و روکش آسفالت جاده مهدی‌آباد – شاهین تپه در شهرستان بویین‌زهرا منعقد شده و به یاری خدا با ایجاد شرایط مناسب جوی آغاز خواهد شد.

وی افزود: این قرارداد که به همراه انجام عملیات بهسازی، روکش آسفالت و لکه‌گیری بیش از ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در شهرستان بویین‌زهرا با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال صورت گرفته به زودی آغاز می‌شود.

قزوینیان تأکید کرد: افزایش ایمنی راه‌های روستایی و همچنین ارتقای کیفیت تردد در این محورها به ویژه در فصول بارندگی و سرما از جمله اولویت‌های این اداره کل است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان با اشاره به اینکه اعتبار مربوط به راه‌های روستایی باید از منابع استانی تأمین گردد، اظهار کرد: متأسفانه در بیشتر این محورها شاهد عبور کامیون‌ها با بارهای سنگین و غیرمجاز هستیم که برای دیده نشدن توسط مأمورین راهنمایی و رانندگی از راه‌های روستایی تردد می‌کنند.

قزوینیان اضافه کرد: راه‌های روستایی با توجه به ضوابط و مشخصات یک راه روستایی طراحی و اجرا می‌شوند و قطعاً بهره‌برداری غیرمجاز از آن‌ها عمر و کیفیتشان را به شکل قابل‌توجهی کاهش خواهد داد.

نظر شما