شناسهٔ خبر: 35630 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان قزوین برگزار می‌شود:

برگزاری آزمون ورود به حرفهٔ نظام‌مهندسی ساختمان در استان قزوین

حامد عبدالرزاقی آزمون ورود به حرفهٔ مهندسان، کاردانان و معماران تجربی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان به طور همزمان با سراسر کشور در روزهای نوزدهم و بیستم اسفند امسال برگزار می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد عبدالرزاقی رئیس ادارهٔ نظام‌مهندسی این ادارهٔ کل ضمن اعلام این خبر گفت: این آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه، نوزدهم و بیستم اسفندماه امسال در دو نوبت صبح و بعدازظهر در دانشگاه رجا واحد قزوین برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به الزامی بودن پذیرفته شدن در این آزمون برای مهندسانی که قصد فعالیت حرفه‌ای را دارند، عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان رشته‌های هفت‌گانهٔ نظام‌مهندسی ساختمان شامل عمران، معماری، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه‌برداری، ترافیک و شهرسازی پس از گذشتن سه سال از اخذ مدرک تحصیلی و کسب سوابق حرفه‌ای می‌توانند در این آزمون شرکت کنند

وی افزود: متقاضیان با کسب حداقل ۵۰ درصد امتیاز این آزمون می‌توانند پروانهٔ اشتغال به کار خود را از ادارهٔ کل راه و شهرسازی استان دریافت نموده و به صورت رسمی در حرفهٔ مهندسی مشغول به فعالیت شوند.

عبدالرزاقی با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان بیش از ۹۰۰۰ نفر است، بیان کرد: تعداد نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از مجموع اعضای سازمان نظام‌مهندسی دارای پروانهٔ اشتغال به کار می‌باشند.

این مقام مسئول یادآور شد: در آزمون نوبت اول امسال در شهریورماه ۱۶۳ نفر با قبولی در آزمون ورود به حرفهٔ نظام‌مهندسی ساختمان موفق به دریافت پروانهٔ اشتغال به کار شده‌اند.

نظر شما