شناسهٔ خبر: 35703 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات مدیره گروه صنعتی شیشه کاوه مطرح كرد:

تشریح نقش شیشه‌های کم‌گسیل در کاهش مصرف انرژی ساختمان

مهندسی ساختمان عضو هیات مدیره گروه صنعتی شیشه کاوه در نشست نقش شیشه‌های کم‌گسیل در کاهش مصرف انرژی ساختمان، بازارهای مصرف شیشه، وضعیت تولید جهانی، واحدهای تولیدکننده صنایع جانبی شیشه ساختمانی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عضو هیات مدیره گروه صنعتی شیشه کاوه در نشست نقش شیشه‌های کم‌گسیل در کاهش مصرف انرژی ساختمان، بازارهای مصرف شیشه، وضعیت تولید جهانی، واحدهای تولیدکننده صنایع جانبی شیشه ساختمانی را تشریح کرد.

معرفی تولیدات شیشه کم‌گسیل در کشور موضوعی بود که در بخش دیگری از افتتاحیه نشست تخصصی «نقش شیشه‌های کم گسیل در کاهش مصرف انرژی ساختمان» از سوی مهندس مظاهری عضو هیات مدیره گروه صنعتی شیشه کاوه ارائه شد.

روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از قول مهندس مظاهری نوشت: اگر استفاده از شیشه کم‌گسیل در کشور اجباری شود این امکان در گروه صنعتی شیشه کاوه وجود دارد تا نیاز کل کشور را تامین نماید. گروه صنعتی شیشه کاوه یک مجموعه صد درصد خصوصی است و عمده تولید آن در ساوه است که تولید شیشه فلوت در آن انجام می‌شود.

وی با طرح این سئوال که از شیشه و پنجره چه انتظاراتی داریم ادامه داد: تامین روشنایی، عایق روشنایی، ‌عایق صوتی، ‌ایجاد امنیت و حریم خصوصی، فیلتراسیون اشعه uv، کاهش بهای تمام شده ساختمان و... ازجمله این انتظارات است که صنعت شیشه برای پاسخ به این نیازها اقدامات زیادی را انجام داده است.

وی تولید شیشه‌های چند جداره، low-e، طلق‌دار، رنگی طلق‌دار، خود تمیز شونده، رفلکس، رنگی و... و. را از مهمترین این اقدامات برشمرد.

عضو هیات مدیره گروه صنعتی شیشه کاوه در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: هر چه میزان استفاده از شیشه افزایش یابد، اتلاف انرژی بیشتری از پنجره‌ها را شاهد هستیم. راه‌حلی که صنعت شیشه برای حل این موضوع داشته است استفاده از شیشه‌های کم‌گسیل است که به دلیل وجود لایه‌های در نظر گرفته شده در آن خاصیت معجزه‌گری را ایجاد می‌کند.

مهندس مظاهری در تشریخ مزایای استفاده از شیشه‌های کم‌گسیل گفت: کاهش مصرف انرژی در ساختمان، کاهش هزینه‌های جاری انرژی تاسیسات سرمایش و گرمایش، کاهش ظرفیت طراحی و هزینه‌های اولیه تاسیسات، کاهش هزینه‌های جاری تعمیرات و نگهداری تاسیسات،ممانعت از ورود پرتوهای مضر UV و افزایش آسایش حرارتی ساکنین از مهمترین مزایای استفاده از این نوع شیشه‌هاست./

نظر شما