شناسهٔ خبر: 35712 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تشریح کرد:

جزئیات پروژه‌های فعال راه و شهرسازی استان لرستان

علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: بیش از ۲۷۰ پروژه فعال در سطح استان توسط راه و شهرسازی لرستان در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در گفت‌وگو با روابط عمومی این اداره کل با اشاره به اینکه بیش از ۲۷۰ پروژه فعال در سطح استان توسط راه و شهرسازی لرستان در حال اجرا است، گفت: تطویل باند فرودگاه خرم‌آباد به طول ۴۲۰ و عرض ۶۰ متر انجام شده که این اقدامی بی‌نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه تطویل باند فرودگاه خرم‌آباد، امکان نشست و برخاست را برای هواپیماهای پهن‌پیکر فراهم آورده، افزود: در مدت ۱۰۳ روز، حدود ۹۲ هزار تن آسفالت با مشخصات فنی بسیار عالی و مورد تأیید آزمایشگاهی در پروژه افزایش باند فرودگاه خرم‌آباد به کار رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان تصریح کرد: فرودگاه خرم‌آباد یک فرودگاه بی‌نظیر در بین فرودگاه‌های کشور است که در کوتاه‌ترین زمان و بهترین کیفیت و کمیت با حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی و استاندار لرستان و با عملکرد مطلوب قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرا شد.

۲۰۰ کیلومتر چهارخطه در لرستان، در دست اجراست

وی با اشاره به اجرای چهارخطه‌های استان توسط این اداره کل، عنوان کرد: در بحث چهارخطه‌ها، اعتبار مصوب اداره‌کل راه و شهرسازی در سال ۹۵، ۴۵ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۳۳ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده که این تخصیص ۷۳ درصدی، رقم قابل‌توجهی است.

علیخانی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای اجرای مصوبات سفر دولت یازدهم به استان به طور کامل تخصیص پیدا نکرده، بیان کرد: علیرغم اینکه تخصیص اعتبارات بر اساس مصوبات نبوده ولی پیشرفت فیزیکی ما نسبت اعتبارات تخصیص یافته ۴۰ درصد بیشتر است.

وی افزود: با وجود وضع مالی نامناسب پروژه‌های عمرانی در کشور، امسال ما حدود ۹۰ کیلومتر چهارخطه به بهره‌برداری رسانده و حدود ۱۸۵ کیلومتر راه روستایی را بهسازی و آسفالت کردیم، این درحالی است که از اعتبار مصوب برای چهارخطه‌های استان ۷۳ درصد اعتبارات مصوب تخصیص یافته و در بخش راه روستایی نیز ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص گرفتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با بیان اینکه کل تخصیص اعتبارات راه روستایی در کشور ۵۰۰ میلیارد تومان بوده، گفت: معمولاً شاخص استان لرستان در جذب اعتبارات راه روستایی کمتر از ۳ درصد بوده ولی ما امسال بیش از ۵ درصد تخصیص گرفتیم.

وی عنوان کرد: طول کریدور غرب به جنوب که پنج استان را در برمی‌گیرد، هزار و ۴۸۰ کیلومتر است و برای این کریدور ۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که ۴۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

علیخانی ادامه داد: از مجموع ۴۷ میلیارد تومان اعتباری که برای این کریدور تخصیص داده شده، ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن معادل ۲۵ درصد به لرستان اختصاص داده شده در حالی که کمتر از ۵ درصد این کریدور در حوزه استان لرستان قرار می‌گیرد.

پروژه بیمارستان آیت‌الله بروجردی، ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ کیلومتر چهارخطه در استان لرستان در دست اجراست، تصریح کرد: بیمارستان آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد از پروژه‌های شاخص حوزه فنی اجرایی استان است که حدود ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان افزود: با پیگیری‌های انجام شده، حدود ۲۴ میلیارد تومان در سال ۹۵ برای پروژه بیمارستان آیت‌الله بروجردی تصویب شده که اکنون حدود ۲۰۰ نفر پرسنل کارگاهی در این پروژه مشغول به کار هستند و پیشرفت رضایت بخشی هم در کار مشاهده می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال سه کتابخانه را به بهره‌برداری رسانده و یک سالن سقف کوتاه در شهرستان دوره چگنی نیز تحت عنوان اداره ثبت‌احوال به بهره‌برداری رساندیم؛ همچنین با توجه به طولانی شدن روند اجرایی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد و بازدید استاندار از این پروژه، عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی را آغاز کردیم.

فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد تا خرداد ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد

علیخانی بیان کرد: استاندار لرستان قول مساعد داده‌اند که تا خردادماه سال ۹۶ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد تزریق کند که تا پایان خرداد، فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی لرستان دارای سه شعبه اختصاصی در دادگاه و دادسراست، گفت: شعبه چهارم در دادسرا، شعبه هشتم در دادگاه و شعبه اختصاصی در دادگاه تجدیدنظر برای رسیدگی به پرونده‌های مخصوص این اداره‌کل در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه امسال ۲۱ هکتار و ۳۰۰ متر از اراضی ملی تعیین تکلیف شده و بنام راه و شهرسازی سند زده شده، افزود: ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت راه و شهرسازی تحویل دادیم که ۶۵ هکتار زمین از اراضی ملی را که در حریم تحت پلاک ۳۵ اصلی مسکوت بوده را پیگیری کردیم که سندهای آن نیز صادر شود.

وی عنوان کرد: امسال یک مورد حکم قلع و قم صادر و اجرا شده و با اجرای این حکم چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ملک آزاد شده است.

شورای حفظ حقوق بیت‌المال برای اخذ سند اراضی ملی و دولتی تشکیل شد

علیخانی با اشاره به تشکیل کمیته‌هایی با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل ثبت استاد استان، مدیرکل منابع طبیعی به منظور اخذ سند اراضی ملی و دولتی در قالب شورای حفظ حقوق بیت‌المال، بیان کرد: تاکنون جلسات متعددی با حضور اعضای کمیته و با حضور شهردار خرم‌آباد به عنوان مدعو تشکیل شده است که پیرو این جلسات کمیته‌های شهرستانی، متناظر با کمیته مرکزی در استان تشکیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: طی شش ماه گذشته حدود ۵۰۰ برگ سند تک‌برگی مربوط به اراضی دولتی اخذ شده و اسناد و مدارک هزار و ۲۰۰ سند نیز آماده و برای صدور سند به اداره ثبت‌اسناد تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: حدود ۸۴ هکتار از اراضی ملی در اطراف شهر خرم‌آباد که در معرض زمین‌خواری قرار داشتند قرق شده و هیچ‌کس بدون هماهنگی ما نمی‌تواند در آن منطقه سندی دریافت کرده یا ساخت و سازی انجام بدهد.

علیخانی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی حقوقی - املاکی برای کارکنان املاک حقوقی و یگان حفاظت، گفت: در سال جاری حدود ۴۱ رأی حقوقی به نفع اداره‌کل راه و شهرسازی به ارزش تقریبی حدود ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مراجع قضایی گرفته شده است.

وی با اشاره به عقد قرارداد با شرکت‌های خصوصی به منظور اجرای طرح شناسایی اراضی، عنوان کرد: طی سال‌های گذشته، دولت منابعی داشت که از آن‌ها خبری نداشت در حالی که باید از آن‌ها نیز خبر داشته باشد، بنابراین شرکت‌های خصوصی به اجرای طرح شناسایی منابع گمارده شده‌اند.

بیش از ۴۰۰۰ هزار واحد مسکن مهر مشکل‌دار تعیین تکلیف شد/ پرونده مسکن مهر در لرستان تا پایان ۹۶ بسته می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در رابطه با مسکن مهر استان گفت: بیش از چهار هزار واحد بلاتکلیف را که به دلیل مشکلات حقوقی و مالی متوقف شده بودند را تکلیف کردیم و حدود سه هزار و ۹۳۰ واحد نیز طی دو مرحله ـ در هفته دولت و دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید و به مردم تحویل داده شد.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوانند پرونده مسکن مهر استان تا پایان سال ۹۶ ببندند.

علیخانی عنوان کرد: تعدادی از واحدهای مسکن مهر در حال ساخت، فاقد متقاضی بودند در نتیجه بنا به نظر وزارتخانه، واحدهایی که پیشرفت فیزیکی آن‌ها زیر ۳۰ درصد بود و متقاضی نداشتند را از گردونه ساخت خارج کردیم، زیرا فقط بدهی برای بانک ایجاد می‌شد.

وی با بیان اینکه امسال اعتبارات خوبی تخصیص یافته است، گفت: علیرغم اینکه وضعیت مالی در کشور خوب نیست، ولی پروژه‌های راه و شهرسازی فعال بودند و سعی در سرعت بخشی به اجرای این پروژه‌ها داشته‌ایم.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در رابطه با مطالبات پیمانکاران، بیان کرد: با وجود بدهی اداره‌کل راه و شهرسازی به پیمانکاران تلاش ما این بوده که فعالیت پیمانکاران همچنان ادامه داشته باشد و هیچ پروژه‌ای متوقف نشود بلکه سرعت بیشتری بگیرد.

نظر شما