شناسهٔ خبر: 35719 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:

بندر خرمشهر میزبان پیکر مطهر ۱۶۰ شهید گلگون‌کفن

بندر مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندرخرمشهر ۲۲ اسفندماه جاری میزبان پیکر گلگون‌کفن ۱۶۰ شهید دوران دفاع مقدس است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، عادل دریس گفت: پیکر مطهر ۱۶۰ شهید دوران دفاع مقدس روز یکشنبه ۲۲ اسفندماه جاری همزمان با سالروز رحلت حضرت ام‌البنین (س) و روز بزرگداشت شهدا به میزبانی بندرخرمشهر و از طریق آبراه اروند وارد کشور می‌شود.

وی در ادامه افزود: سپس آیین استقبال از این شهدا با حضور یگان تشریفات گارد و انتظامات اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، مسئولان کشوری و لشکری، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، کاروان‌های راهیان نور و مردم شهیدپرور شهرستان خرمشهر برگزار خواهد شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: این شهدا مربوط به عملیات رمضان، خیبر، بدر، کربلای ۴، والفجر ۸، والفجر مقدماتی، والفجر یک و محرم و تک‌های دشمن در سال ۶۷ هستند.

دریس یادآور شد: اسفندماه سال گذشته مراسم استقبال از پیکر مطهر ۶۸ شهید برای نخستین بار از طریق مسیر دریایی اروندرود در بندرخرمشهر برگزار شد.

به گفته وی این اداره کل از دی‌ماه سال گذشته میزبان گروه تفحص شهدا برای شناسایی پیکر مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر بیان کرد: با توجه به استقرار گروه تفحص شهدا مقابل بندرخرمشهر، این اداره کل امکانات موردنیاز برای استقرار و تردد این گروه از مسیر دریایی اروندرود را تأمین کرده است.

بندرخرمشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس صحنه نبردهای جانانه و جان‌فشانی رزمندگان اسلام به‌ویژه در عملیات کربلای ۴ و ۵ بود.  

نظر شما