شناسهٔ خبر: 3572 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی خبر داد:

رفع تصرف از ۲۰ هکتار زمین در مشهد/ قلع و قمع بناهای غیرمجاز در خسرو آباد

تخريب مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از صدور حکم قضایی مبنی بر رفع تصرف از ۲۰ هکتار زمین واقع در ارتفاعات جنوب شهر مشهد خبر داد.

محمد رضا اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عزم اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی مبنی بر برخورد با ساخت‌وسازهای غیر مجاز در این استان اظهار کرد: اکنون برای ۲۰ هکتار از اراضی خسروآباد واقع در ارتفاعات جنوب شهر مشهد از سوی شورای حفظ حقوق بیت‌المال و قوه قضاییه رای قطعی تخریب صادر شده است.

وی گفت: امروز ۲۹ آذر با هماهنگی این اداره، شهرداری مشهد و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ۱۲ مورد رای شورای حفظ حقوق بیت‌المال مبنی بر تخریب بنا را اجرا کردیم و در مرحله بعد نیز ۳۵ رای دیگر اجرا خواهد شد که در مجموع ۲۰ هکتار از این اراضی آزاد می‌شود.

اخوان با بیان این‌که اجرای احکام قضایی طی سه فاز با حضور نیروهای انتظامی در منطقه مورد نظر اجرا می‌شود، افزود: امروز در فاز یک ۱۲ بنا تخریب شدند و به زودی در فاز دو و سه، ۳۵ بنای دیگر تخریب خواهند شد.

وی درباره حقوق مکتسبه متصرفان این اراضی گفت: این افراد به دلیل این‌که بناهایشان را در اراضی ملی و منابع طبیعی به‌طور غیرمجاز و بدون پروانه ساختند و همچنین این بناها در طرح کمربند فضای سبز شهر قرار گرفتند، فاقد هر گونه حقوق مکتسبه شناخته شدند و در نتیجه امکان توافق با آن‌ها وجود ندارد.

حکم تخریب ۱۲ موردساخت و ساز غیرمجاز به مساحت ۲۰ هکتار روز دوشنبه با حضور نمایندگان دستگاه‌های قضایی، نیروی انتظامی، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری مشهد در اراضی کمربند سبز مشهد در منطقه خسروآباد اجرا شد./

نظر شما