شناسهٔ خبر: 35745 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

علیمردانی خبر داد

تلاش برای تکمیل پروژه‌های بزرگراهی کهگیلویه و بویراحمد در سال جدید/ راه‌های پرجاذبه استان از زیباترین مقاصد سفرهای نوروزی است

محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر توفیقات این اداره کل در پیشبرد عملیات راهسازی و طرح‌های تفصیلی شهرها اولویت برنامه‌های این اداره کل را توسعه راه‌های بزرگراهی و اصلی پایتخت طبیعت ایران عنوان کرد.

محمدعلی علیمردانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: سال ۹۵ توانستیم مطالعات اولیه امکان‌سنجی احداث و اتصال آزادراه یاسوج به آزادراه اصفهان-شیراز و راه اصلی لنده بهمئی به تشان را انجام دهیم و بخشی از باند دوم بزرگراه یاسوج-سمیرم و پنج بزرگراه در محور بهمئی را پیش‌ ببریم. ضمن اینکه قطعه سوم پروژه باند دوم بزرگراهی محور بهبهان-گچساران-بابامیدان از حدفاصل نرگسی گچساران تا پل خیرآباد در دست اجراست و عملیات اجرایی ساخت راه اصلی پاتاوه-دهدشت و باشت-چرام همچنین سپیدار-باغچه‌سادات به پیشرفت خوبی رسیده است.

علیمردانی افزود: خوشبختانه با تخصیص اعتبارات مناسب شاهد فعال شدن دوباره پروژه احداث جاده سوق در کهگیلویه هستیم که به دلیل تصادفات زیاد به جاده خون لقب گرفته بود که دو کیلومتر از این محور ۱۰ کیلومتری آماده بهره‌برداری گردیده است. این پروژه حدود هشت سال متوقف شده بود. همچنین احداث محور پرحادثه چرام-دهدشت نیز دوباره فعال شده است.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد پایتخت طبیعت ایران است و کوه دنای استوار با آبشارهای زیبا و متعدد میزبان مسافران نوروزی خواهد بود، تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد سرزمین عشایر لر و از مهدهای تمدنی ایران باستان است و راه‌های جنگلی آن نیز جاذبه گردشگری دارند و مسافران نوروزی این خطه می‌توانند با عبور از زاگرس از تماشای چشم‌اندازهای خارق‌العاده آن لذت ببرند.

علیمردانی همچنین گفت: از اولویت برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد درسال ۹۶ می‌توان به تکمیل پروژه‌های در دست اقدام ازجمله چهار خطه کردن محورهای سمیرم-یاسوج، یاسوج-سپیدان-شیراز و گچساران-بهبهان-ورودی لیکک و پیگیری اتصال یاسوج به آزادراه شیراز-اصفهان و اتمام محور پاتاوه-دهدشت اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال ۹۶ ضمن پیگیری احداث محور اتصال راه گچساران-پازنان به بی‌بی‌ حکیمه-گچ سفید به دنبال پیشبرد ساخت محورهای گچساران-باباکلان و چرام-گچساران همچنین ساخت محور لنده-تشان خواهیم بود و امیدواریم در سال آتی ساخت محور لیکک-جایزان شروع شود. همچنین سال آینده مطالعات طرح تفصیلی شهرهای دهدشت و یاسوج انجام می‌شود.

نظر شما