شناسهٔ خبر: 35827 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری آخرین جلسه شورای حمل و نقل استان تهران/ تاکید بر آماده باش نوروزی

جاده آخرین جلسه شورای حمل و نقل استان تهران و تاکید بر آماده باش نوروزی با حضور اعضای شورای حمل و نقل استان تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با حضور ۹ مدیرکل (اعضای شورای حمل و نقل) و همچنین مهندس رستمی مدیرکل بازرسی , ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی, مشکلات و توانمندی‌های ادارات کل زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در خدمات رسانی نوروزی به مسافران بررسی شد.

دکتر دهملایی مدیرکل هواشناسی استان تهران در این جلسه با گلایه از تجهیز منابع و هزینه بالای تجهیز رادارهای هواشناسی گفت : برای تعمیرات تجهیزات راداری و به روزرسانی این تجهیزات به ۵/۲ میلیارد تومان اعتبار فقط در استان تهران نیازمندیم.

وی گفت : در حال حاضر ۱۴ ایستگاه هواشناسی و ۱۴ ایستگاه باران سنجی سال در استان تهران موجود است و تاکنون طی سال جاری ۲۶۰ میلی متر میانگین بارش ثبت شده که ۷۵ درصد میانگین بارش سالهای مشابه بوده و امسال به لحاظ بارش سال پر بارانی نبوده است.

مهندس رستمی مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت متبوع از دکتر دهملایی خواست تا یک پروپوزال ملی با عنوان طرح ملی درآمد زایی پایدار توسط ایشان برای سازمان هواشناسی تهیه شود.

در ادامه مهندس علی رستمی مدیرکل فرودگاه مهرآباد از آماده باش کامل این فرودگاه برای سفرهای نوروزی خبر داد و از تلاش این مجموعه برای بهبود وضعیت نمازخانه های فرودگاه , روان سازی حرکت در ترمینالهای مسافربری و از برنامه های عملیاتی برای رسیدن به رنکینگ جهانی خبر داد.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد از شاخص های عمومی و اختصاصی و اهمیت وجود دفتر مدیریت عملکرد گفت و تاکید کرد : مدیران عنایت ویژه ای به پاسخ به نامه های سیستم شهراه برای پاسخگویی داشته باشند.

در این جلسه نصراله نژاد مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان تهران نیز از انتزاع حوزه راهداری و تلاشهای مهندس محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران برای رفع مشکلات جداسازی به صورت ویژه تشکر کرد و گفت : مهم ترین معضل اداره کل حمل و نقل و راهداری استان تهران مطالبات ۲۰۰ میلیارد تومانی باقیمانده پیمانکاران است . وی همچنین از رفع ۱۴ نقطه و مقطع پر حادثه در استان تهران در جاده های برون شهری و روستایی سخن گفت و افزود : در حال حاضر تعداد این مقاطع به ۴۲ نقطه تنزل یافته است که برای این مقاطع نیز در نوروز امسال آشکار سازی های مناسب انجام شده است .

وی در ادامه از خدمت رسانی ۵ هزار دستگاه  اتوبوسفعال و ۸۰۰۰ دستگاه سواری برای سرویس دهی به مسافران نوروزی گزارش داد و گفت : در حوزه حمل و نقل بار این اداره کل موفق به اخذ درآمد ۲۰۰ میلیارد تومان شده است .

دهقانی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران نیز از تحویل ۳۰ نفر از واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان تهران  خبر داد و از ۸۵۰۰ واحد باقیمانده به ارائه گزارش پرداخت .

در پایان نیز مهندس محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از آماده باش حوزه نظام مهندسی استان تهران برای جلوگیری از تخلفات در ایام نوروز خبر داد و گفت : در حوزه حفاظت از اراضی نیز یگان حفاظت استان تهران به صورت شبانه روزی مشغول کشیک خواهد بود./

نظر شما