شناسهٔ خبر: 35842 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نشست یکپارچگی و انسجام نظام شهرسازی کشور/ الزامی ضروری برای پیشگیری از حوادثی همچون پلاسکو

پوستر نشست علمی- تخصصی یکپارچگی و انسجام نظام شهرسازی کشور تحت‌عنوان الزامی ضروری برای پیشگیری از حوادثی نظیر پلاسکو در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست علمی- تخصصی یکپارچگی و انسجام نظام شهرسازی کشور با عنوان الزامی ضروری برای پیشگیری از حوادثی نظیر پلاسکو، روز جمعه ۲۰ اسفندماه از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه عمل و صنعت ایران برگزار می شود.

این نشست که به دبیری دکتر مصطفی بهزادفر برگزار می‌شود در چهار محور به بررسی ضرورت انسجام نظام شهرسازی کشور می‌پردازد.

محورهای این نشست شامل موارد زیر است:

-  نظامات اداری شهرسازی و مدیریت‌شهری کشور، وضع مطلوب در کشورهای دیگر و قابل تحقق در کشور، قوانین و مقررات، نظام مدیریت شهرسازی و مدیریت شهری و ذی‌نفعان.

- نظامات حرفه‌ای تخصصی در شهرسازی و مدیریت شهری، کیفیت حوزه عمل تخصص‌های گوناگون مانند عمران، معماری، ترافیک و تعامل آنها با یکدیگر، ضوابط و مقررات حاکم بر نظام حرفه‌ای تخصصی و وضعیت صنف حرفه‌ای و نظام آموزش و پژوهش.

- پیشگیری و مدیریت بحران، اقدامات و اولویت‌های لازم.

- مردم و صاحبان سرمایه، ارزش‌های چگونه باید باشد و هست، وضعیت مشارکت مردم در نسبت با وضعیت سرمایه‌داران و حمایت نظام شهرسازی از مردم یا سرمایه‌داران است.

گفتنی است حضور علاقمندان در این نشست آزاد است و این نشست با حضور اعضای هیات علمی و صاحبنظرانی از دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، تربیت‌مدرس، شهیدبهشتی، علامه‌طباطبایی، بین‌المللی امام‌خمینی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و شهرداری تهران برگزار می‌شود.

گفته می شود به شرکت کنندگان در این نشست، گواهی معتبر از طرف دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت اعطا می‌شود. /

 

نظر شما