شناسهٔ خبر: 35883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بعد از دو دهه انتظار در خمینی‌شهر انجام شد:

تحویل سایت آماده‌سازی منظریه خمینی‌شهر به شهرداری اصفهان

مراسم بعد از ۲۰ سال انتظار عملیات آماده‌سازی سایت منظریه پس از پیگیری‌های مستمر تحویل شهرداری خمینی‌شهر استان اصفهان شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در این اقدام که با حضور و همراهی رسول زرگرپور استاندار اصفهان، حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، سیدجواد ابطحی نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس، علی‌اصغر حاج حیدری شهردار خمینی‌شهر و تنی چند از مسئولین محلی انجام شد، کل عملیات آماده‌سازی منظریه به شهرداری خمینی‌شهر تحویل شد.

زرگرپور گفت: استان بزرگ اصفهان سرشار از مزیت‌ها، امکانات و منابع است که در کنار آن انسان‌هایی عالم و توانایی دارد که بعد از انقلاب اقدامات خیلی خوبی در آن انجام شده اما روی هر پروژه که دست می‌گذاریم به سابقه‌ای طولانی از زمان اجرای این پروژه می‌رسیم که اتمام آن سال‌ها به طول انجامیده از جمله پروژه مترو اصفهان، ورزشگاه نقش‌جهان و دیگر پروژه‌های شهرستانی در حوزه‌های مختلف که این قابل سؤال است که چرا باید پروژه‌ها زمان‌بر باشند.

از جمله پروژه‌ها که شخصاً وارد آن شده و پیگیر آن بودم پروژه آماده‌سازی خمینی‌شهر بود که سابقه چندساله دارد و با پیگیری‌های انجام شده و تلاش مجموعه راه و شهرسازی خوشبختانه تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین راه و شهرسازی و شهرداری منعقد و در راستای رفاه مردم این کار امروز به ثمر نشست.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی در این زمینه گفت: با پیگیری‌های مستمر انجام شده و با دستورات داده شده توسط  شخص استاندار خوشبختانه این تفاهم‌نامه تنظیم و بر اساس آن و بعد از سال‌ها انتظار مردم، این سایت جهت انجام عملیات آماده‌سازی تحویل شهرداری شد.

وی اظهار کرد: کل هزینه‌های این عملیات را اداره کل راه و شهرسازی پرداخت می‌کند و در این زمینه نیز طبق تفاهم‌نامه فی‌مابین نه تنها این مشکل مرتفع می‌گردد بلکه مشکل ۲۵۰ پلاک متعلق به وزارتخانه را که زمانی در گذشته توسط شهرداری به مردم واگذار شده سندهای آن‌ها جهت ارائه به مردم تحویل شهرداری خواهد شد و همچنین سند ۱۸ هکتار از اراضی واقع در چشمه لادر به نام شهرداری زده می‌شود و نزدیک به ۲۳۰ هکتار زمین بدون اخذ وجه جهت ایجاد فضای سبز و یک فضای فرهنگی، تفریحی به شهرداری واگذار می‌گردد.

غلامی با اعلام اینکه این اقدامات در جهت رفع مشکلات مردم شهرستان انجام می‌گردد، افزود: در کنار این اقدامات ۱۰۰ هکتار زمین نیز واقع در گردنه دوشاخ خمینی‌شهر به شهرداری واگذار که این اراضی واگذار شده از اندوخته‌های سازمان ملی زمین و مسکن است که به شهرداری واگذار می‌گردد تا گره‌ای از مشکلات مردم شهرستان بازگردد.

نظر شما