شناسهٔ خبر: 35903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

توسعه شهری علی‌آباد با چشم‌انداز ۱۵ ساله برنامه‌ریزی شود

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، توسعه شهری علی‌آباد کتول را فرصت بیان کرد و گفت: چشم‌انداز توسعه این شهرستان بر اساس مسائل اقتصادی اجتماعی و برای افق ۱۵ ساله برنامه‌ریزی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم در نشست مشترک با شهردار و شورای اسلامی شهرستان علی‌آباد کتول با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس افزود: علی‌آباد کتول از نظر آب و هوایی و مسائل فنی و شهرسازی، ظرفیت‌هایی فراوانی دارد که دیدگاه توسعه شهری باید بر شهرستان حاکم شود.

به گفته وی، در حال حاضر کیفیت زندگی اغلب شهرهای کشور دچار مشکل است که برای افزایش کیفیت و تغییر وضعیت موجود سیمای شهری باید بر اساس این رویکردها برنامه‌ریزی کرد.

مبارک قدم اظهار کرد: شبکه‌های ترافیکی، تناسب قطعات شهری، دانه‌بندی بافت، سرانه خدمات روبنایی و خدمات عمومی موجود از انواع خدماتی است که دستگاه‌های اجرایی متولی بخصوص شورا و شهرداری می‌توانند برای توسعه شهری و افزایش کیفیت زندگی ارائه دهند.

اسدالله قره خانی نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس هم گفت که امکانات رفاهی و زیرساخت‌های شهری باید به موازات طرح‌های تفصیلی و جامع شهرستان دیده شود.

به گفته وی، ایجاد قدرت خرید برای خریداران مسکن، طراحی و محاسبات علمی از دیگر مواردی است که باید در طرح‌های جامع و تفصیلی گنجانده شود.

شهردار علی‌آباد کتول هم این شهرستان را دچار مشکلات و کاستی‌های زیادی از جمله عدم هدایت آب‌های سطحی بیان کرد و گفت: طولانی شدن روند تهیه طرح‌های تفصیلی و سنددار نشدن بخشی از زمین‌های شهری از دیگر مشکلات فراروی شهرستان است.

نظر شما