شناسهٔ خبر: 35905 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پرورش در نشست خبری مطرح کرد:

تشریح آخرین وضعیت ورود هواپیماهای برجامی تا پایان سال/ تحویل ۴ فروند ایرباس ۳۲۰ در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ /اصلاح ساختار ایران‌ایر در دست اجراست

نشست خبری مدیرعامل شرکت هما از ورود دومین هواپیمای ایرباس ۳۳۰ تا پایان سال ۹۵ خبر داد و گفت: همچنین در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ قرار است ۴ فروند ایرباس ۳۲۰ وارد کشور شود که در حال حاضر در مرحله انجام مذاکره برای خرید صندلی و جزئیات هواپیما هستیم.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نشست خبری علی عابدزاده، فرهاد پرورش و اصغر فخریه کاشان پیش از ظهر امروز در آشیانه هما برگزار شد.

فرهاد پرورش در ابتدای نشست خبری با توضیح شرایط سخت خرید هواپیما، گفت: آنچه امروز نتیجه نهایی آن مشخص شده حاصل مذاکراتی دوساله و بسیار طولانی است که پیچیدگی‌های قابل توجهی داشته و با حمایت‌های شخص رییس جمهور کشور و وزیر راه و شهرسازی به ایران وارد شده است.

پرورش در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت اصلاح ساختاری ایران‌ایر، گفت: از چند سال قبل مصوبات مربوط به این اصلاح ساختاری از سوی هیات وزیران تصویب شده و خوشبختانه پیگیری‌های جدی در این مسیر صورت گرفته است. ما امیدواریم ظرف چند ماه آینده اتفاقات مثبتی در این حوزه رخ دهد. خوشبختانه وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت راه و شهرسازی چندین راهکار در این‌باره ارائه داده‌اند و امیدواریم تا ۶ ماه آینده به نتیجه برسد البته ممکن است مصوبه مجلس هم در این‌باره لازم باشد

وی در این باره توضیح داد: این اصلاح ساختار به یک مصوبه قبلی باز می‌گردد، هیئت وزیران مصوبه‌ای برای اصلاح ساختار هما داشت که یکی از آنها ساماندهی و تعیین تکلیف صندوق بازنشستگی هما است. متاسفانه مبلغ قابل توجهی از منابع شرکت صرف صندوق بازنشستگی می‌شود و هما به همین دلیل توانایی اداره فعالیت‌های تخصصی و فنی خود را ندارد که یکی از موارد در اصلاح ساختار تعیین تکلیف صندوق هما و در نهایت تبدیل هما به شرکت سهامی عام است.

مدیرعامل هما هم چنین در خصوص تاریخ ورود دومین هواپیمای پهن‌پیکر گفت: در حال حاضر تیم هما در حال مراحل تغییر و تحول روی دومین ایرباس ۳۳۰ هستند و اگر مانعی وجود نداشته باشد تا پایان سال دومین هواپیمای ۳۳۰ را از ایرباس تحویل می‌گیریم.

وی ادامه داد: همچنین در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ قرار است ۴ فروند ایرباس ۳۲۰ وارد کشور شود که در حال حاضر در مرحله انجام مذاکره برای خرید صندلی و جزئیات هواپیما هستیم.

پرورش همچنین خبر داد که در سال ۲۰۱۸چند فروند دیگر ایرباس ۳۲۱ وارد کشور خواهد شد.

وی در خصوص مسیر پروازی هواپیمای جدید که امروز به ناوگان هما پیوست گفت: این هواپیما تا یک هفته در شبکه داخلی قرار خواهد گرفت و به رسم گذشته اولین پرواز را به مشهد مقدس انجام می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این هواپیما می‌تواند ۱۵ ساعت پرواز داشته باشد، گفت: در حال حاضر به ۱۱ نقطه اروپا پرواز داریم بنابراین این هواپیما در شبکه بین‌المللی قرار خواهد گرفت و برای مسیرهای اروپا و همچنین خاور دور از قبیل پکن و کوالالامپور استفاده خواهد شد.

نظر شما