شناسهٔ خبر: 35912 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

تصویب طرح تفصیلی منطقه یک قزوین

اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی از تصویب طرح تفصیلی منطقه یک شهر قزوین در کمیسیون ماده ۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: طرح تفصیلی منطقه یک قزوین پس از بررسی‌های لازم جهت اجرا توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسید.

اسماعیلی اظهار کرد: طرح تفصیلی مورد نظر پس طرح در جلسات متعدد کارشناسی، کمیته راهبردی طرح، کمیته فنی و شهرداری قزوین و با رعایت ملاحظات نقشه کاربری‌های منطقه یک شهر قزوین به تصویب رسید.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی عنوان کرد: پس از تصویب طرح جامع تجدیدنظر شهر قزوین در جلسات شورایعالی شهرسازی و معماری، بررسی طرح تفصیلی در دستور کار جلسات قرار گرفت.

اسماعیلی گفت: مطابق مفاد مندرج در صورت‌جلسه کمیسیون ماده ۵ مربوطه مقرر شد پس از بررسی و تأیید برخی موارد توسط دبیرخانه، طرح تفصیلی منطقه یک قزوین جهت اجرا ابلاغ گردد.

وی در مورد ارتباط طرح‌های جامع و تفصیلی بیان کرد: طرح‌های جامع و تفصیلی لازم و ملزوم یکدیگرند و این دو طرح از جمله طرح‌های مهم و تأثیرگذار در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری می‌باشند.

اسماعیلی در بیان طرح جامع شهری گفت: طرح جامع شهری برنامه‌ای است بلندمدت که به‌صورت راهنما خط مشی کلی سیاست‌های توسعه شهری را تعیین می‌نماید.

وی در ادامه افزود: طرح تفصیلی با توجه به مقیاس طرح متعاقب طرح جامع شهر و در راستای تحقق چشم‌اندازهای مصوب طرح صورت می‌پذیرد و تنظیم برنامه‌ها و اقدامات جزئی را در سطوح مختلف شهر تا سطح محلات بر عهده دارد.

اسماعیلی در خصوص معیارهای رعایت شده در طرح تفصیلی منطقه یک شهر قزوین عنوان کرد: این طرح بر اساس ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین در سطح محلات مختلف شهر بر اساس موقعیت و مساحت دقیق، طراحی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت‌های مربوط به جهات توسعه، بهسازی و نوسازی تعیین می‌گردد.

نظر شما