شناسهٔ خبر: 35924 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان خبر داد:

رتبه برتر مرکز مدیریت راه‌های همدان در کشور

مرکز مدیریت راه‌های کشور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از رتبه برتر مرکز مدیریت راه‌های همدان در سه‌ماهه منتهی به پایان بهمن‌ماه در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: بررسی عملکرد مرکز مدیریت ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سطح کشور، هر سه ماه یک بار بین ۳۱ استان کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی و سنجش عملکرد سامانه‌های هوشمند حمل و نقل و نظارت مراکز مدیریت راه‌های ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیانگر میزان نقش سیستم‌های هوشمند در ارتقاء ایمنی است، گفت: استان همدان در سه‌ماهه منتهی به پایان بهمن‌ماه امسال با کسب امتیاز نهایی ۸۹،۷ موفق به کسب رتبه اول شده است.

وی افزود: سنجش عملکرد صورت گرفته در زمینه مدیریت و نظارت بر سامانه‌های ترددشماری، دوربین‌های نظارت تصویری، ثبت تخلفات سرعت، توزین هنگام حرکت، مدیریت ناوگان امدادی، تلفن ۱۴۱، ثبت سوانح و وقایع و نیز تابلوهای ترافیک نما و پیام متغیر طی ماه‌های آذر، دی و بهمن‌ماه امسال مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

رودباری اظهار کرد: اطلاع‌رسانی سریع و به موقع وضعیت راه‌ها به کاربران با برقراری شیفت‌های منظم و دائم در مرکز مدیریت راه‌های استان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همکاران این مجموعه با به‌کارگیری تمام توان پاسخگوی مسئولان در راستای شناسایی و معرفی خودروهایی که باعث ایجاد ناامنی در محورهای مواصلاتی می‌شوند به پلیس‌راه بوده و این کنترل و نظارت در راستای افزایش ایمنی صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان کسب رتبه برتر استان همدان را ناشی از تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر همکاران این مجموعه دانست و افزود: این موفقیت نشان از وضعیت بسیار مناسب به لحاظ آنلاین بودن، ارسال درست و دقیق اطلاعات، داده‌ها، عدم خاموشی و قطعی سامانه بوده است.

وی با اشاره به اهداف فعالیت این مرکز گفت: ایجاد مرکز مدیریت راه‌ها در واقع ایجاد بستری مناسب برای دسترسی آسان مردم به اطلاعات و اخبار راه‌های استان و ایجاد هماهنگی و همکاری متقابل بین دستگاه‌های مرتبط با حمل‌ونقل در راستای تبادل اطلاعات و آمار ترددهای جاده‌ای و چگونگی آن است.

نظر شما