شناسهٔ خبر: 35929 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سازمان راهداری اعلام کرد:

آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیكی ایام نوروز از ۲۵ اسفند ۹۵  تا ۱۴ فروردین ۱۳۹۶

ترافیک با توجه به حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز ۹۶ و به منظور افزایش ظرفیت تردد در محورهای مواصلاتی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ضریب ایمنی از مورخ ۹۵/۱۲/۲۵ الی ۹۶/۱/۱۴ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور به شرح زیر اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت ترافیکی نوروز ۹۶ به شرح زیر است:

با توجه به حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز ۹۶ و به منظور افزایش ظرفیت تردد در محورهای مواصلاتی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ضریب ایمنی از مورخ ۹۵/۱۲/۲۵ الی ۹۶/۱/۱۴ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور به شرح زیر اجرا خواهد شد.

 الف -‌كلیات

۱- عبور و مرور انواع موتور سیكلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراهها و بزرگراهها و محورهایی كه ضرورت ایجاب نماید ممنوع می باشد.

۲- در تمامی محورهای برون شهری كه در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیكی برای انواع تریلر و كامیون اعمال می گردد، عبور و مرور انواع تریلر، كامیون و تانكرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال می گردد كه مقررات یكطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

۳- تردد انواع تریلر، كامیون و كامیونت در تاریخ ۹۶/۰۱/۱۳ در كلیه محورهای برون شهری كشور ممنوع  می باشد.

۴- تردد كامیون های حامل كود شیمیایی در ایام تعطیلات نوروز به جز تاریخ های ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین ۱۲ و ۹۶/۰۱/۱۳ با رعایت مقررات و ضوابط در جاده های سراسر كشور به جز محورهای هراز و كندوان بلامانع می باشد.  

ب- عملیات اجرایی

۱- محور كرج – چالوس

۱-۱- تردد انواع تریلر، كامیون و كامیونت كماكان در محور كرج – چالوس و بالعكس ممنوع می باشد.

۱-۲- تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ الی ساعت ۰۶:۰۰ صبح روز بعد روزهای پنج شنبه و جمعه مورخ ۲۶ و ۹۵/۱۲/۲۷ از مرزن آباد به سمت كرج ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۸:۰۰ همان روز الی ۰۶:۰۰ صبح روز بعد از میدان امیركبیر كرج به سمت مرزن آباد بصورت یكطرفه می باشد.

۱-۳- تردد انواع وسایل نقلیه در محور كرج – چالوس از ساعت ۱۲:۰۰ تاریخ های ۴ ، ۱۱ ، ۱۲ ، ۱۳ و ۹۶/۱/۱۴ الی ساعت ۰۳:۰۰ بامداد روز بعد از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ همان روز الی ۰۳:۰۰ بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت كرج به صورت یكطرفه خواهد بود.

۲- محور هراز 

۲-۱- تردد انواع تریلر در محور هراز كماكان ممنوع می باشد.

۲-۲- تردد انواع كامیون و كامیونت از ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه تاریخ ۹۵/۱۲/۲۵ الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد مورخ ۹۶/۰۱/۰۶ و از ساعت ۰۸:۰۰ صبح مورخ ۹۶/۰۱/۱۰ الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد مورخ ۹۶/۱/۱۵ از تهران به آمل و بالعكس ممنوع می باشد.

۲-۳- تردد انواع وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت ۱۴:۰۰ تاریخ های ۴ ، ۵ ، ۱۲ ، ۱۳ و ۹۶/۱/۱۴ الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعدی از رودهن به آب اسك ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد در تاریخ های مورد اشاره از آب اسك تا رودهن (محدوده مشاء)‌ بصورت یكطرفه خواهد بود. 

۳- محور فیروز كوه

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۸:۰۰ روز پنجشنبه تاریخ ۹۵/۱۲/۲۶ الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز یكشنبه تاریخ ۹۶/۱/۶ و همچنین از ساعت ۰۸۰۰ روز پنجشنبه تاریخ ۹۶/۱/۱۰ الی ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز سه شنبه تاریخ ۹۶/۱/۱۵ از تهران به قائم شهر و بالعكس ممنوع می باشد. 

۴- آزاد راه كرج – قزوین

   تردد انواع تریلر و كامیون در مسیر شرق به غرب از ساعت ۱۰ الی ۲۴ تاریخ ۹۵/۱۲/۲۷ و از ساعت ۰۶۰۰ صبح الی ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین از ساعت ۰۶:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ ۹۶/۱/۱۴ از مسیر غرب به شرق ممنوع می‌باشد. 

۵- محور قدیم قزوین – رشت

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ های ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ ، ۹۵/۱۲/۳۰ و نیز ۴ ، ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۲ ، ۹۶/۰۱/۱۴ از قزوین به رشت و بالعكس ممنوع می باشد.

۶- محور قدیم ساوه -  همدان

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۸:۰۰ صبح الی ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ ، ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین ۱۱ و ۱۲ و ۹۶/۱/۱۴ از محورهای فوق ممنوع می باشد.

۷- محورهای اردبیل – آستارا، اردبیل – سرچم

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ ، ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین ۱۱ و ۱۲ و ۹۶/۱/۱۴  در محورهای فوق ممنوع می باشد. 

۸- محورهای اردبیل – سراب، اردبیل – خلخال

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۱۱ و ۹۶/۰۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۹- محورهای مشهد – قوچان، مشهد – سبزوار، مشهد- تربت حیدری

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ تاریخ ۹۵/۱۲/۲۶  و از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ تاریخ های ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین تاریخ های ۱۲ و ۹۶/۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع می باشد. 

۱۰- محور گلوگاه – گرگان- جنگل گلستان- چمن بید

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ مورخ ۹۵/۱۲/۲۶ و از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین از ساعت ۰۸۰۰ الی ۲۲۰۰ تاریخ های  ۱۲ و ۹۶/۰۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع می باشد. 

۱۱- محورهای بانه – سقز- سنندج و مریوان – سنندج

    تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۹ و ۳۰/۱۲/۹۵ و همچنین تاریخ های ۱۲ و ۹۶/۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع می باشد. 

۱۲- محورهای دیهوك – كرمان

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۲۳۰۰ الی ساعت ۰۶۰۰ صبح روز بعد تاریخ های ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰  و همچنین تاریخ های ۴ و ۹۶/۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع می باشد. 

۱۳- محورهای یزد – طبس

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ تاریخ های ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰  و همچنین تاریخ های ۴ و ۹۶/۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع می باشد. 

۱۴- محور شیروان – بجنورد- چمن بید – جنگل گلستان

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ تاریخ ۹۵/۱۲/۲۶  و از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین از ساعت ۰۸۰۰ الی ۲۲۰۰ تاریخ های ۱۲ و ۹۶/۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع می باشد. 

۱۵- محورهای اصلی استان بوشهر

 تردد انواع كامیون های كمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت ۰۸۰۰ تاریخ ۹۵/۱۲/۲۶ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ ۹۶/۱/۱۴ در محورهای اصلی استان بوشهر ممنوع می باشد. 

۱۶- محورهای پل دختر – اسلام آباد و پلدختر – اندیمشك

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۶ ، ۲۷ و ۹۵/۱۲/۲۹ و همچنین تاریخ های ۱۲ و ۹۶/۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع می باشد. 

۱۷- محورهای یاسوج – اصفهان، یاسوج – بابا میدان ، گچساران – باشت

 تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ۲۲۰۰ تاریخ های ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ همچنین تاریخ های ۱ و ۹۶/۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع می باشد. 

۱۸- محورهای سلفچگان – قم، جاده قدیم كاشان – قم، آزادراه كاشان – قم، جاده قدیم تهران – قم

  تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۱۴۰۰ الی ۲۴۰۰ تاریخ های  ۴ و ۹۶/۰۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۱۹- محورهای بندرعباس – سیرجان ، انار – شهربابك

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۷ و ۲۸ و ۹۵/۱۲/۲۹ و همچنین تاریخ ۹۶/۰۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع می باشد. 

۲۰- محورهای سیرجان – بافت، جیرفت – بندرعباس

  تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ۲۴۰۰ مورخ ۹۶/۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع می باشد. 

۲۱ – محور گچساران – بهبهان – رامهرمز

    تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین تاریخ ۹۶/۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع می باشد. 

۲۲- محور ایذه – شهركرد

۲۲-۱- تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین تاریخ های ۱۲ و ۹۶/۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۲۲-۲- تردد كلیه اتوبوس های كاروان راهیان نور از تاریخ ۹۵/۱۲/۲۸ تا پایان تاریخ ۹۶/۰۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع بوده و مسیر اهواز – اندیمشك – خرم آباد- الیگودرز – اصفهان – شهركرد بعنوان مسیر جایگزین تعیین می گردد. 

۲۳- محور جیرفت – بم – كرمان

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ۲۴۰۰ تاریخ ۹۶/۰۱/۱۲ در محور فوق ممنوع می‌باشد. 

۲۴- محور زابل – زاهدان

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ۲۲۰۰ تاریخ های ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین ۹۶/۰۱/۱۴ از محور فوق ممنوع می باشد. 

۲۵ - محورهای اصفهان – بروجن – لردگان – ایذه، لردگان – یاسوج

   تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ ۹۵/۱۲/۲۷  و از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین تاریخ های ۴ ، ۵ ، ۱۲ و ۹۶/۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع می باشد. 

۲۶- محورهای نائین – خور – طبس، نائین – جندق - دامغان

  تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۲۳۰۰ الی ساعت ۰۶۰۰ روز بعد در تاریخ های ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین تاریخ های ۵ ، ۶ و ۹۶/۰۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع می باشد. 

۲۷- محور بجنورد - اسفراین

  تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین تاریخ ۹۶/۰۱/۱۴ در محور فوق ممنوع می باشد. 

۲۸- محورهای شیراز – نورآباد- گچساران ، شیراز – كازرون – بوشهر

 تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین تاریخ های ۴ ، ۱۱ ، ۱۲ و ۹۶/۰۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع می باشد 

۲۹- محدودیت حمل و نقل محمولات ترافیكی

    حمل و نقل محمولات ترافیكی كه از قبل پروانه عبور اخذ كرده اند در تمامی راه های اصلی برون شهری از ساعت ۱۴۰۰ تاریخ ۹۵/۱۲/۲۵ تا ساعت ۰۷۰۰ تاریخ ۹۶/۰۱/۰۶ و همچنین از ساعت ۰۷۰۰ تاریخ ۹۶/۰۱/۱۰ تا ساعت ۰۶۰۰ صبح تاریخ ۹۶/۰۱/۱۵ ممنوع می باشد. شایان ذكر است برای تاریخ های ۶ ، ۷ ، ۸  و ۹۶/۰۱/۰۹ صرفاً برای محمولات ترافیكی اضطراری دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادر كننده مجوز عبور محموله صادر می گردد. 

۳۰- محدودیت خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی

  ورود و تردد كلیه خودروهای ترانزیت مواد سوختی در داخل كشور از ساعت ۰۷۰۰ روز پنجشنبه تاریخ ۹۵/۱۲/۲۶ تا ساعت ۰۷۰۰ روز یكشنبه تاریخ ۹۶/۰۱/۰۶ و همچنین از ساعت ۰۷۰۰ تاریخ ۹۶/۰۱/۱۱ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ ۹۶/۱/۱۴ ممنوع می باشد، مضافا اینكه خودروهای مذكور در سایر ایام محدوده زمانی نوروز سال ۱۳۹۶ صرفا در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود و وسایل مذكور از ضوابط مندرج در ردیف ۲ بند الف – كلیات ( درصفحه یك) مستثنی می باشد.

نظر شما