شناسهٔ خبر: 35976 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

میرکتولی خبر داد

فعال کردن ۲۲ دوربین نظارت تصویری و ۴۲ ترددشمار برای تامین ایمنی سفرهای نوروزی البرز/ فعالیت ۲۷ شرکت حمل و نقل مسافر در استان

سید یعقوی میرکتولی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از فعال کردن تعداد ۲۲ دوربین نظارت تصویری، ۱۷ دستگاه دوربین کنترل سرعت، ۴۲ دستگاه تردد شمار و پنج دستگاه تابلوی پیام متغییر در استان برای ایمنی سفرهای نوروزی خبر داد.

سید یعقوب میرکتولی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: برای ایمنی سفرهای نوروزی با توجه به اینکه پس از انجام راهداری زمستانی نیاز به انجام اقدامات برای بهسازی راه‌ها احساس می‌شود، آماده‌سازی جاده‌ها، پاکسازی، ساماندهی علایم، اجرای خط کشی، رنگ‌آمیزی پل‌ها و آماده‌سازی راهدارخانه‌ها درحال انجام است.

میرکتولی افزود: با توجه به اهمیت محورهای مواصلاتی استان البرز و تردد بالای خودروها از جاده های استان البرز گشت‌های راهداری و راهداران در طول ایام طرح نوروز  نیز در سطح استان فعال هستند و به ارائه خدمات می‌پردازند و  تعداد  ۲۲ دوربین نظارت تصویری، ۱۷ دستگاه دوربین کنترل سرعت، ۴۲ دستگاه تردد شمار و ۵ دستگاه تابلوی پیام متغییر در استان البرز فعال شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان البرز در خصوص بخش حمل ونقل عمومی بین شهری و جابجایی مسافران نیز گفت: با هماهنگی انجمن‌های صنفی، شرکت‌ها و موسسات حمل ونقل مسافر و نهادهای ذی‌ربط برنامه‌ریزی لازم انجام شده است که با اولویت ایمنی و ارتقای سطح خدمات به مسافران این بخش خدمات مناسبی ارائه شود.

میرکتولی با اشاره به اینکه پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی مسافران از ابتدای اسفند و پیش فروش توامان اینترنتی و حضوری از ۱۵ اسفند انجام شده است،  اولویت اصلی طرح جابجایی مسافران را رفاه استفاده کنندگان از این بخش و جابجایی آنها در نهایت ایمنی و آسایش ذکر کرد و افزود: برای تحقق این امر علاوه بر اقدامات انجام شده، سامانه‌های ارتباطی و نظارتی گسترده‌ای از جمله نظرسنجی الکترونیکی حین سفر، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۳ و سایر روش‌های ارتباطی در نظرگرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: در بخش‌های ایمنی سفر و نظارت بر ارائه خدمات شایسته از سوی مجتمع‌های  خدماتی – رفاهی بین راهی نیز اقداماتی قبل از اجرای طرح آغاز شده و در حین سفرهای نوروزی نیز ادامه دارد تا بتوان شرایط سفر ایمن و مناسبی را برای هموطنان فراهم کرد. تاکنون برای افزایش ایمنی محورهای استان اقداماتی انجام شده که ازجمله آنها می‌توان به ایمن‌سازی ۲۰ مدرسه حاشیه راه‌ها و آموزش نکات ایمنی به دانش‌آموزان آنها و توزیع ۳۰۰۰ کلاه ایمنی درمیان رانندگان موتورسیکلت‌ها اشاره کرد.

وی به فعالیت شبانه‌روزی مرکز مدیریت راه‌های استان اشاره کرد و افزود: این مرکز با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود مانند دوربین‌های نظارت تصویری، ترددشمارها و سایر تجهیزات، شرایط تردد در محورها را بررسی و ضمن اطلاع‌رسانی از طریق تابلوهای پیام متغیر در سطح جاده ‌های استان و پاسخگویی تلفنی به مسافران از طریق تلفن ۱۴۱ در صورت بروز حادثه  و یا شرایط خاص موارد را به  سایر نهادهای دست اندرکار ایمنی و امدادی سفر ارسال می‌کنند.

میرکتولی گفت: جابجایی مسافران نوروزی استان با همکاری ۲۷شرکت مسافری انجام می‌شود.

نظر شما