شناسهٔ خبر: 36016 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امسال در بخش رفع تصرفات از اراضی ملی استان مرکزی صورت گرفت:

رفع تصرف ۱/۳ میلیون مترمربع از اراضی ملی استان مرکزی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان

رفع تصرف به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی حجم رفع تصرفات از اراضی ملی استان مرکزی امسال به ۱/۳ میلیون مترمربع بالغ می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی با اعلام این خبر گفت: یکی از تکالیف مهم اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی و رفع تصرف از اراضی ملی است که به همت اکیپ‌های آموزش دیده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در اداره کل راه و شهرسازی، این امر، با تکیه بر گزارش‌های مردمی به صورت مستمر، پایش و رصد می‌شود.

وی در خصوص اهم فعالیت‌های اخیر این یگان در سال جاری افزود: در طی ده‌ها عملیات جداگانه ۱/۳ میلیون مترمربع از اراضی ملی استان مرکزی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در طول امسال رفع تصرف شده است.

مجید شارقی اضافه کرد: بیشترین آمار رفع تصرفات از حیث مساحت متعلق به شهرستان خنداب به میزان ۴۹۱ هزار مترمربع بوده که از این حیث شهرستان اراک با ۴۲۱ هزار مترمربع و شهرستان کمیجان با ۲۹۰ هزار مترمربع در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی در ادامه بیان کرد: از نظر ارزش ریالی بیشترین آمار رفع تصرفات در استان مرکزی مربوط به شهرستان دلیجان به ارزش ۲۰ میلیارد تومان، شهرستان تفرش با رقم ۱۳ میلیارد تومان در رتبه دوم و شهرستان ساوه با ۸ میلیارد تومان در رتبه سوم قرار دارد.

نظر شما