شناسهٔ خبر: 36044 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح كرد: 

برنامه‌ريزی برای سرمایه‌گذاری ۲۸ هزار میلیاردی در حمل و نقل ریلی/ تلاش برای تامین ۶۰۰۰ واگن در برنامه ششم توسعه/ رشد ۳ برابری سرمایه‌گذاری حمل و نقل ریلی طی یک سال/ دستيابی به ركورد ريل‌گذاری روزانه ۳.۵ کیلومتر

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از ۱۱۳ سالن مسافری و با اعلام اينكه اوضاع راه‌آهن در آینده‌ای نه چندان دور بسیار بهتر از شرایط فعلی خواهد بود، گفت: حدود ۲۰۰۰کیلومتر حجم پروژه‌های دو خطه و چند خطه کردن خطوط ریلی است و طبق برنامه‌ریزی در نظر داریم ۵ استان کشور به شبکه ریلی متصل شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزير راه و شهرسازي در مراسم بهره‌برداری از ۱۱۳ سالن مسافری در آستانه سفرهای نوروزی ضمن تبریک سال نو به مردم شریف ایران اظهار داشت: باید به گسترش حمل و نقل ریلی و رفاه بیشتر مردم امید داشته باشیم. 

وی در ادامه خطاب به اظهارات عجولانه مدیرعامل رجاء، تصریح کرد: مدیرعامل رجاء با دیدن دو وزیر در مراسم امروز حتما با خود گفته که بهترین زمان برای گرفتن كمك از دولت است. در حالیکه جیب ما خالی است و بهتر بود ایشان از منظر کارشناسی صحبت می‌کرد. 

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل ریلی طی ۳ سال گذشته اتفاقات خوبی رخ داده است، گفت: مدیرعامل رجاء بهتر از هرکسی می داند که در سال‌های اخیر حدود ۲ هزار میلیاردتومان در حوزه حمل و نقل ریلی سرمایه‌گذاری شده است. 

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این حجم از سرمایه گذاری در دولت یازدهم در حالی رخ داده که طی سال‌های پرپولی این کشور، حجم سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی شاید که به سالی هزارمیلیاردتومان هم نمی‌رسید و این حجم سرمایه‌گذاری دولت در حوزه حمل و نقل ریلی بیانگر رشد ۳ برابری سرمایه گذاری حمل و نقل ریلی طی یک سال است. 

آخوندی ادامه داد: حدود ۲ هزار کیلومتر حجم پروژه‌های دو خطه و چند خطه کردن خطوط ریلی است و طبق برنامه ریزی دولت در نظر داریم ۵ استان کشور به شبکه ریلی متصل شوند. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گزارش مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در خصوص میزان پیشرفت طرح اتصال ۵ استان کشور به شبکه ریلی، گفت: طبق این گزارش به طور متوسط روزانه ۳.۵ کیلومتر ریل گذاری انجام می شود. 

این عضو کابینه دولت یازدهم ابراز داشت: اوضاع راه آهن در آینده ای نه چندان دور بسیار بهتر از این شرایط فعلی خواهد بود. 

وزیر راه و شهرسازی خطاب به حاضران در جلسه اظهار داشت: نرخ حق دسترسی بار از ۵۶ به ۳۰ درصد کاهش یافته است. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل حومه‌ای افزود: حمل و نقل حومه‌ای راهکار توسعه شهری و کمک جدی به کاهش آلودگی هوا محسوب می شود. از طرفی ما با تاکید بر شهرسازی ریل‌پایه استفاده از ایستگاه‌های راه‌آهن را به عنوان مراکز توسعه شهر قرار داده‌ایم. 

آخوندی در ادامه به برنامه نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: طی ۳ سال اخیر قطارهای بالای ۴۵ سال از ناوگان حمل و نقل ریلی کنار گذاشته شده است. در حالیکه قطارهایی با عمر ۶۴ سال در ناوگان مورد استفاده قرار می گرفتند ما ۲۰ سال از عمر ناوگان را کنار گذاشتیم. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حمل و نقل ریلی در برنامه ششم توسعه بیان داشت: برای ۶ هزار واگن باری و همچنین برای واگن‌های مسافری در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی شده تا به سمت دستیابی به جایگاه حمل و نقل ریلی در بخش بار و مسافر حرکت کنیم. 

وی با بیان اینکه در وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل ریلی در اولویت و بالاتر از حوزه دریایی و جاده‌ای قرار دارد از برنامه‌ریزی روشن این وزارتخانه برای سرمایه‌گذاری ۲۸ هزار میلیاردی در حوزه حمل و نقل ریلی خبر داد. 

آخوندی سرمایه گذاری و تامین ۱۱۳ واگن مسافری از سوی بخش غیردولتی را بیانگر امیدواری این بخش به آینده حمل و نقل ریلی دانست ./

برچسب‌ها:

نظر شما