شناسهٔ خبر: 36067 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ششمین جلسه شورای هماهنگی حمل‌ونقل گلستان اطلاع‌رسانی شد:

تمهیدات نوروزی در حوزه حمل‌ونقل استان گلستان

جلسه ششمین جلسه شورای هماهنگی حمل‌ونقل گلستان به مناسبت اطلاع‌رسانی از تمهیدات نوروزی این حوزه با حضور اصحاب رسانه و مدیران بخش حمل‌ونقل استان در محل سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، در ابتدای این نشست ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورا با تبریک فرارسیدن سال نو به اصحاب رسانه، هموطنان و هم استانی‌ها، از آغاز طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۵ خبر داد و گفت که این طرح تا پایان ۱۵ فروردین ۹۶ ادامه دارد.

به گفته وی، کمیسیون ایمنی حمل‌ونقل استان مصوباتی را برای انجام سفرهای ایمن مسافران نوروزی به تصویب رسانده که از جمله آن‌ها می‌توان به اصلاح موانع ترافیکی محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد.

مبارک قدم افزود: از ۲۵ اسفندماه تمام عملیات راهسازی محورهای ارتباطی استان در طول بازه زمانی مشخص شده ممنوع است.

محدودیت ترافیکی موتورسیکلت‌ها، تریلرها و کامیونت‌ها به‌جز کامیون‌های حامل سوخت از دیگر مصوبات این کمیسیون بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، شعار نوروز امسال را «تندرستی، پاداش رانندگی ایمن» بیان کرد و گفت: با هوشمندسازی و نصب دوربین‌های کنترل سرعت، تلاش شده که رفتار رانندگان به‌ویژه سرعت‌ها و سبقت‌های غیرمجاز آنان کنترل شود.

مبارک قدم در ادامه به آمار تطبیقی تصادفات ۱۱ ماهه پارسال استان نسبت به امسال پرداخت و گفت: آمار تصادفات استان از بهمن‌ماه سال گذشته تا پایان بهمن‌ماه امسال ۱۱ درصد و تعداد کشته‌ها ۱۲ درصد و تعداد مجروحین ۱۹ درصد کاهش داشته است.

تدارکات هوایی نوروز ۹۶

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان گفت: ارتقای خدمات فرودگاهی به نام ESQ و بهسازی داخل ترمینال، پارکینگ، تاکسیرانی، کنترل و نظارت بر غرفه‌ها و کانتر مسافر از جمله تدارکات نوروزی برای مسافرانی است که از طریق در این ایام از طریق پروازهای هوایی مسافرت می‌کنند.

رامین آذری افزود: راه‌اندازی سامانه گویای اطلاعات پرواز به شماره ۱۹۹ از دیگر امکانات فرودگاهی است که به طور کاملاً مکانیزه و بر اساس آخرین فناوری‌های روز دنیا پیاده‌سازی شده و بدون نیاز به پیش‌شماره، آخرین اطلاعات پرواز را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

به گفته وی، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۱۹۹ هم امکان فرودگاهی دیگر استان است که اطلاعات پرواز را از طریق پیام کوتاه یا SMS در اختیار مسافران می‌گذارد.

آذری گفت که نحوه استفاده از این سامانه در سایت اطلاع‌رسانی فرودگاه استان گلستان قرار داده شده است.

وی ادامه داد: افزایش پروازهای گرگان به تهران و بالعکس از ۸ به ۱۰ پرواز از طریق شرکت هواپیمایی ایران ایر، برقراری پرواز چابهار به تعداد ۲ پرواز در هفته و در روزهای شنبه و چهارشنبه و راه‌اندازی دستگاه دی آی سل (یخ‌زدایی هواپیما برای شرایط بد جوی) از دیگر اقدامات فرودگاهی استان است.

وی همچنین بیان کرد: در طول ۲۵ اسفند تا ۱۹ فروردین سال ۹۵ تعداد ۱۳۰ پرواز با ۷ هزار مسافر انجام شده و پیش‌بینی نوروز ۹۶ هم حدود ۲۰۰ پرواز با ۱۸ هزار مسافر است که از نظر پرواز ۵۳ درصد و از نظر تعداد مسافر ۱۲۵ درصد رشد خواهد داشت.

دریا و بنادر گز و ترکمن گلستان پذیرای مسافران نوروزی

مدیرکل بنادر و دریانوردی گلستان، طول نوار ساحلی استان را ۱۳۱ کیلومتر بیان کرد و گفت که بنادر گز و ترکمن در ایام نوروز پذیرای مسافران نوروزی هستند.

الله‌یار اسعدی بیان کرد: بازدید از اسکله‌های چوبی و شناورهای تفریحی، توزیع ۱۵۰ جلیقه نجات، ۶۰ عدد حلقه نجات، چاپ ۵۰ هزار بروشور ایمنی در بین تعاونی‌های قایقرانی و برگزاری جلسات توجیهی با قایقرانان و ملوانان از جمله اقداماتی بوده که برای گردشگری ایمن در حوزه دریا انجام شده است.

ایمن‌سازی راه‌های گلستان در سال ۹۶

علی‌اصغر رفیع نژاد مجری ساخت و نظارت بر پروژه‌های راهسازی گلستان هم از جمله کارهای صورت گرفته در این حوزه را تکمیل ایمنی ۳ کیلومتر قبل و بعد از پل نرماب در حوزه مینودشت، تکمیل ساخت تقاطع غیرهمسطح ورودی علی‌آباد کتول و ایمن‌سازی محدوده‌های در حال کار پیمانکاران در این ایام خبر داد.

وی همچنین گفت که برای سال ۹۶ هم برنامه‌هایی در حوزه بزرگراه‌ها و راه‌آهن استان در دست اجراست.

افزایش خدمات ریلی گلستان

لطف اله شیرازی معاون مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ هم راه‌اندازی قطار گردشگری اینچه برون، اتمام بهسازی سالن‌های مسافری گز و ترکمن، اطلاع‌رسانی پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی، ساماندهی تاکسی‌های ویژه راه‌آهن و برگزاری جلسات استقبال از مسافران نوروزی را بخشی از اقدامات نوروزی در حوزه ریلی استان بیان کرد.

شیرازی همچنین از راه‌اندازی اینترنت رایگان در ایستگاه گرگان، اختصاص سالن‌های اضافی به قطارها و توزیع بروشورهای تبلیغاتی را به عنوان بخشی دیگر از این تدارکات نام برد.

جاده‌های گلستان آماده استقبال از مسافران نوروزی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان هم تدارکات نوروزی این بخش را شامل ۷۰ شرکت حمل‌ونقل جاده‌ای با ۳۵۰۰ راننده حرفه‌ای و ۱۷۰۰ ناوگان بیان کرد و گفت: نظارت تصویری و مدیریت هوشمند بزرگراه‌های استان از طریق ۶۰ سامانه ثبت هوشمند، معاینه فنی خودروها از طریق ۲ مرکز معاینه فعال و پیش‌فروش بلیت اتوبوس از دیگر برنامه‌های این بخش است.

مهدی میقانی افزود: آشکارسازی و ایمن‌سازی ۴۸ نقطه پرتصادف استان با اقدامات کوتاه‌مدت، استقرار ۴۰ اکیپ راهداری با ۳۸۰ نیرو و ۱۶۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین از دیگر اقداماتی است که در این ایان ایام انجام می‌شود.

هوای گلستان در هفته اول عید ابری و بارانی است

مدیرکل هواشناسی گلستان هم از پیش‌بینی‌های هواشناسی طی ایام عید خبر داد و گفت: در هفته اول عید نوروز هوای استان ابری و همراه با بارش‌های بهاری خواهد بود.

نوربخش داداشی افزود: بنرهای خوشامدگویی با اطلاعات هواشناسی در نقاط مختلف استان نصب شده و تلفن ۱۳۴ در این ایام هوای استان را به مسافران اطلاع می‌دهد.

نظر شما