شناسهٔ خبر: 36074 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

قائم‌مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسكن‌مهر خبر داد:

افتتاح ۲۰ هزار واحد مسكن‌مهر در ۳ ماه نخست سال ۹۶/ واگذاری واحدهای بدون متقاضی به خوابگاه‌های دانشجویی و پیمانکاران/ لزوم تصمیم‌گیری مراجع قضایی برای ۴۹ هزار واحد

مهرآبادی در جمع قائم‌مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسكن‌مهر در مراسم افتتاح دو محله از شهر جدید پردیس در حالی که اعلام کرد تاکنون یک میلیون و ۸۳۰ هزار واحد مهر در کل کشور افتتاح شده است، از افتتاح ۲۰ هزار واحد مسكونی دیگر در اوایل سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احمد اصغری‌مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن‌مهر در حاشیه مراسم افتتاح دو محله سبلان و سهند فاز ۸ شهر جدید پردیس در جمع خبرنگاران گفت: از مجموعه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسكن‌مهر در كل كشور تا امروز ۱ میلیون و ۹۳۵ هزار واحد از نظر ساخت به پایان رسیده و همچنین یك میلیون و ۸۳۰ هزار واحد آن به افتتاح رسیده است.

مهرآبادی در ادامه با بیان اینكه در حال حاضر ۲۷۰ هزار واحد مسكن‌مهر در كل كشور باقی مانده است، گفت: از این تعداد ۱۵ هزار واحد در بافت فرسوده واقع شده است كه اگر آن را از تعداد واحدهای باقی‌مانده كم كنیم شاهد ۲۵۵ هزار واحد به صورت نیمه‌تمام در كشور هستیم كه از این رقم ۶۵ درصد آن دارای مشكلات عدیده هستند.

وی اضافه كرد: از واحدهای باقی‌مانده نزدیك به ۱۱۰ هزار واحد فاقد متقاضی هستند كه با وجود فراهم كردن شرایط جدید از سوی دولت در جهت تسهیل واگذاری واحدها به دلیل ركود حاكم و وضعیت جانمایی نامناسب آن‌ها شاهد استقبال زیادی از سوی متقاضیان نبوده‌ایم. به همین دلیل با توجه به مصوبه جدید دولت در تلاش هستیم تا این واحدها را به پیمانكاران، شركت‌های طرف قرارداد و خوابگاه‌های دانشجویی واگذار كنیم تا این سرمایه ملی از بین نرود و پول هزینه شده به بانك برگردد.

این مقام مسئول از وجود ۴۹ هزار واحد باقی‌مانده در سطح كشور در مراجع قضایی خبر داد و گفت: دستور لازم از سوی این مراجع برای رسیدگی به این ۴۹ هزار واحد به صورت خارج از نوبت صادر شده كه به محض اعلام نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مهرآبادی همچنین با بیان اینكه در حال حاضر نزدیك به ۲۰ تا ۳۰ هزار واحد مسكن‌مهر كمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیكی دارند گفت: این واحدها به دلیل آورده‌های كم از سوی متقاضیان سال‌هاست در همین وضعیت باقی مانده‌اند ولی باتوجه به ضرورت اتمام هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها در سطح كشور قصد داریم آن‌ها را از طرح مسكن‌مهر خارج كرده و در قالب‌های دیگر استفاده كنیم.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن‌مهر در ادامه سخنان خود از وجود ۳۳۴ هزار واحد مسكن در سطح استان تهران خبر داد و گفت: از این تعداد عملیات ساخت ۲۷۰ هزار واحد به پایان رسیده و تنها ۶۵ هزار واحد آن باقی مانده است. خوشبختانه امسال با وجود تمامی سختی‌ها و تنگناهای مالی شاهد اتفاقات خوبی در روزهای پایانی سال بودیم.

وی ضمن اشاره به این مطلب كه ۸۵۰ هزار واحد معادل با ۵۵ درصد كل واحدهای مسكن‌مهر در دولت یازدهم به متقاضیان تحویل داده شد گفت: خوشبختانه در این دولت شاهد صدور ۵۴ درصد از اسناد اعیانی واحدهای مسكن‌مهر بودیم.

مهرآبادی افزایش تسهیلات و همچنین تحقق ۲۰۰ میلیارد تومانی اسناد خزانه در كمك به اجرای پروژه‌های مسكن مهر را از اتفاقات مهم این حوزه در سال جاری اعلام كرد و گفت: از ۲۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه نزدیك به ۱۳۰ میلیارد تومان آن به شهر جدید پردیس و مابقی آن به سایر شهرهای جدید اختصاص پیدا كرد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن‌مهر با تاكید بر ضرورت همكاری ۱۷ دستگاه دولتی ذیربط در طرح مسكن‌مهر گفت: وزارت راه و شهرسازی به تنهایی قادر به تكمیل این طرح نبوده و قطعا برای اتمام و واگذاری تمامی واحدها نیاز به همكاری و كمك سایر دستگاه‌های متولی خواهد داشت.

وی همچنین با بیان اینكه ۲۰ هزار واحد مسكن‌مهر در سطح كشور آماده افتتاح است گفت: افتتاح این واحدها به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی و نواقص جزئی به بعد از تعطیلات نوروز ۹۶ موكول شده است.

نظر شما