شناسهٔ خبر: 36082 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

محسن نریمان در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تکمیل مسكن‌مهر شهرهای جدید تا پایان دولت یازدهم/ می‌توانیم هر ماه ۲ بار در پردیس افتتاح جدید انجام دهیم/ تحویل واحدهای بلامعارض و نازک‌کاری ۲۹ هزار واحد/ پردیس را با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیكی تحویل گرفتیم

نریمان در جمع معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید در حاشیه افتتاح واحدهای جدید در پردیس گفت: امروز در فاز ۸ پردیس نزدیك به یك‌هزار واحد را همراه تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی به افتتاح رساندیم، در حالی که ۸ ماه پیش این مناطق حتی از یك‌متر عملیات زیرساختی هم برخوردار نبود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید در حاشیه مراسم افتتاح دو محله سهند و سبلان فاز ۸ شهر جدید پردیس در جمع خبرنگاران گفت: با وجود اینكه در ۸ ماه گذشته این مناطق حتی از یك‌متر عملیات زیرساختی هم برخوردار نبود امروز شاهد افتتاح محله‌ای با ۴۰۰ واحد مسكونی و همچنین تمامی امكانات زیرساختی اعم‌از آب، گاز، برق و فاضلاب هستیم.

نریمان افزود: این نوید خوبی است كه ما در پردیس به نقطه‌ای رسیدیم كه می‌توانیم حدودا هر دو هفته یك‌بار شاهد افتتاح جدیدی باشیم. امروز در فاز ۸ پردیس نزدیك به یك‌هزار واحد را به همراه تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی به افتتاح رساندیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه دو محله سبلان و سهند از فضاهای خدماتی، آموزشی، مسجد و كلانتری برخوردار است گفت: براساس رویكرد جدید وزارت راه و شهرسازی سعی داریم تا در تمامی افتتاح‌ها واحدهای مسكونی را به صوت محله‌ای افتتاح كنیم، چراكه دیگر ساخت صرفا واحد مسكونی مدنظر نیست و تلاش می‌شود با تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی و همچنین همكاری سازندگان، یك محله را با تمامی امكانات در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

وی در ادامه ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینكه افزایش تسهیلات مسكن‌مهر از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان كمك خوبی برای تحقق وعده دولت در تكمیل پروژه‌های مسكن‌مهر تا پایان این دوره باشد گفت: قطعا زمانی كه توانستیم مسكن‌مهر در نقطه‌های پر چالش مانند پردیس را به این مرحله برسانیم پس می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور مشابه این اقدام را در سراسر كشور شاهد باشیم. روز گذشته جشن اختتامیه پروژه مسكن‌مهر شهر جدید اندیشه را داشتیم و همچنین از سوی دیگر بیش از ۷ هزار واحد مسكونی در هشتگرد را به بهره‌برداری رساندیم. بدون شك تلاش می‌كنیم تا در تمامی شهرهای جدید پروژه‌های مسكن‌مهر را تا پیش از پایان دولت یازدهم به اتمام برسانیم.

این مقام مسئول در تشریح وضعیت پروژه‌های مسكن‌مهر شهر جدید پردیس نیز بیان كرد: طبیعی است كه با وجود توپوگرافی سخت پردیس شاهد مشكلات زیرساختی بسیاری در این منطقه باشیم. از سویی دیگر مسكن‌مهر پردیس دیرترین پروژه‌ای بود كه كلنگ آن در این حوزه به زمین خورد و ساخت بیش از ۸۰ هزار واحد مسكونی در آن در دستور كار قرار گرفت. در حال حاضر تلاش می‌كنیم با كمك دستگاه‌ها و متقاضیان مسكن‌مهر را در بخش‌هایی كه بلامعارض هستند تحویل دهیم.

نریمان همچنین اضافه كرد: خوشبختانه اکنون سازندگان فعال هستند و در مرحله خوبی از پیشبرد پروژه‌ها هستیم چراكه با واگذاری واحدها و برگزاری مراسم افتتاح اعتمادسازی خوبی بین متقاضیان و همچنین دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده كه خود كمك شایانی به تكمیل آورده‌های مردمی از سوی متقاضیان خواهد بود.

مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید همچنین از افتتاح بیش از ۲۵۰۰ واحد مسكن‌مهر در ۳ ماه نخست سال ۹۶ خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۹ هزار واحد مسكونی در پردیس در مرحله نازك‌كاری هستند كه در صورت تامین اعتبار از طریق اسناد خزانه، كمك‌های دولتی و منابع داخلی شركت قطعا می‌توانیم آن‌ها را تا پیش از پایان دولت به متقاضیان تحویل دهیم.

وی در ادامه پردیس را مهم‌ترین سایت مسكن‌مهر كشور دانست و گفت:  ما این شهر جدید را با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیكی تحویل گرفتیم و امروز شاهد پیشرفت فیزیكی بیش از ۸۰ درصدی در آن هستیم. وقتی در این فاصله شاهد این میزان از پیشرفت بودیم پس می‌توانیم آن را به پیشرفتی ۱۰۰ درصدی برسانیم.

نریمان پیشرفت فیزیكی متوسط پروژه‌های مسكن‌مهر در كل كشور را ۹۳ درصد اعلام كرد و گفت: از نظر مهندسی پروژه‌هایی كه دارای بیش از ۹۰ درصد پیشرفت هستند قابلیت اتمام دارند و ما اگر توانستیم این پیشرفت را در حال حاضر به ۹۳ درصد برسانیم بدون شك با تعامل سایر دستگاه‌ها می‌توانیم وعده ریاست‌جمهوری در این حوزه را عملیاتی كنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنان خود از همكاری شركت عمران شهرهای جدید و بانك‌مسكن در اعمال مدیریت دارایی‌ها در حوزه پروژه‌های مسكن‌مهر خبر داد و گفت: قصد داریم در این بخش با اخذ مبلغی بالغ‌بر هزار میلیارد تومان از بانك‌مسكن طرح‌های زیربنایی و روبنایی در شهر جدید پردیس را پیش ببریم. ما در پردیس در حال ساخت شهر جدید دیگری با جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر بوده و موظفیم تا با برنامه‌ریزی صحیح مسكنی با كیفیت و امكانات استاندارد برای متقاضیان ایجاد كنیم.

نظر شما