شناسهٔ خبر: 36142 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جنوب استان کرمان صورت گرفت:

اجرایی شدن طرح شهر سالم، شهروند سبز در کرمان جنوبی

مراسم طرح شهر سالم، شهروند سبز که با ایده پردازی و همت کارشناسان واحد شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان طراحی شده بود با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر جیرفت و استفاده از ظرفیت مردمی اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، در این طرح ۲۹ بوستان محله‌ای با مالکیت دولتی و کاربری فضای سبز شناسایی و در نظر است پس از طراحی، از مشارکت مردم برای اجرای آن‌ها استفاده گردد.

به همین منظور بوستان محله‌ای شهروند با مساحت حدود ۶۲۰۰ مترمربع در بلوار امام علی (ع) کوچه شماره ۴، به عنوان اولین بوستان محله‌ای انتخاب و طرح آن توسط کارشناسان حوزه مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل ترسیم و نقشه‌برداری شده و پس از مشخص شدن مکان غرس درختان و گودبرداری، عصر دیروز سه‌شنبه با حضور مقامات محلی و با همکاری و مشارکت اهالی محله، حدود ۱۰۰ اصله درخت در آن غرس گردیده و اهالی نگهداری آن را تقبل کردند.

یادآور می‌شود طرح مورد نظر اولین طرح شهرسازی مشارکتی در حوزه جنوب کرمان است و امید است با تعامل و همکاری و استفاده هر چه بیشتر از پتانسیل مشارکت مردمی که خود مالکان اصلی فضاهای شهری می‌باشند بتوانیم این طرح را در کل شهرهای حوزه جنوب کرمان عملیاتی کرده تا شهرهای سبزتر و سالم‌تر داشته باشیم. 

نظر شما