شناسهٔ خبر: 36149 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

افتتاح تونل آبشار محور هراز با حضور آخوندی/ برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در سراسر کشور/ برگزاری جلسات بررسی تمهیدات نوروزی در استان‌ها/ افتتاح مسکن مهر در سه ایتان تهران، البرز و مرکزی

گزارش آخر هفته  افتتاح تونل آبشار محور هراز با حضور وزیر راه و شهرسازی، برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در سراسر کشور، برگزاری جلسات بررسی تمهیدات نوروزی از سوی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و افتتاح مسکن مهر در سه ایتان تهران، البرز و مرکزی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی از مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد:

قم

مدیرکل راه وشهرسازی استان قم گفت: آزمون حرفه مهندسی در روزهای نوزدهم و بیستم اسفند با حضور بیش از ۲۵۰۰ نفر-آزمون برگزار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: تکمیل، اتمام و راه‌اندازی پروژه‌های مسکن و ساختمان این اداره کل در دستور کار برنامه سال ۱۳۹۶ است.

تهران

آخرین جلسه شورای حمل و نقل استان تهران و تاکید بر آماده باش نوروزی با حضور اعضای شورای حمل و نقل استان تهران برگزار شد.

کردستان 

چهارمین جلسه کارگروه حمل ونقل وشریان‌های حیاتی استان با موضوع هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی برای انجام تمهیدات سفرهای نوروزی با حضور اعضا در محل اداره کل تشکیل شد.

خراسان جنوبی

آزمون ورود به حرفه مهندسان استان خراسان جنوبی باتعداد ۸۰۰ نفرشرکت کننده برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه تامین ایمنی راه‌های این استان در ایام نوروز ۹۶ تمرکز بر مدیریت سرعت در راه‌ها و تاکید بر حقوق مسافر و مشتری‌مداری و فعالیت راهنمای مسافر در پایانه‌های مسافربری خواهد بود از اجرای منشور حقوق مسافر در پایانه‌های مسافری استان در ایام نوروز خبر داد.

مرکزی

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی ،از رقابت ۱۶۰۰ داوطلب در آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان مرکزی خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از آمادگی و فعالیت ۵۷ تیم گشت راهداری با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در ایام نوروز در جاده‌های این استان خبر داد.

طی مراسمی با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ۲۰۰ واحد مسکن مهر ویلایی در شهر جدید امیرکبیر افتتاح شد.

سیستان و بلوچستان

آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در سیستان و بلوچستان با حضور ۱۳۷۲ شرکت‌کننده برگزار شد.

۱۲ هزار و ۵۰۰ علائم ایمنی و ۱۴۰۰ کیلومتر خط‌کشی در جاده‌های جنوب استان برای استقبال از مسافران نوروزی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از مشارکت ۴۰۰ نیروی راهدار در قالب ۶۱ تیم در تامین ایمنی راه‌های استان در ایام نوروز خبر داد.

قزوین

مدیر کل راه و شهرسازی در بازدید از روند آزمون ورود به حرفه مهندسان ضمن تاکید بر لزوم توجه به موضوع کیفیت در ساخت گفت: آموزش وتقویت توان و دانش فنی و اجرایی مهندسین نیز باید به شکل روز افزون تقویت شود.

خراسان شمالی

آزمون ورود به حرفه مهندسان پنجشنبه نوزدهم اسفندماه با رقابت هزار و ۱۶۶ نفر از مهندسان ساختمان استان خراسان شمالی برگزار شد.

خراسان رضوی

آزمون ورود به حرفه مهندسان خراسان رضوی در ۶ حوزه استان در حال برگزاری است. گفته می شود ۶۱۰۷ نفر در این آزمون در استان شرکت کرده‌اند.

مازندران

وزیر راه و شهرسازی ضمن افتتاح تونل آبشار واقع در محور هراز از افتتاح تونل شیرگاه حدفاصل فیروزکوه به قائم‌شهر و تونل منجیل حدفاصل منجیل و رودبار تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های محور هراز بیش از ۵۲ درصد است و دست‌اندرکاران آن با فشار زیادی در حال فعالیت هستند.

اصفهان

 آزمون ورود به حرفه مهندسان طی روزهای پنجشنبه ۱۹ و جمعه ۲۰ اسفندماه در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن از روند مطلوب اجرای تفاهمنامه میان این سازمان، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی برای تامین مسکن ۷۷۵۹ خانوار دارای دو معلول خبر داد.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی سفرهای نوروزی در استان اصفهان گفت: از آن جا که امسال تشکیلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از راه و شهرسازی جدا شده است، سعی کردیم که اکیپ‌های راهداری و راهدارخانه‌ها را در بهترین حالت ممکن آماده‌سازی کنیم.

بوشهر

آزمون ورود به حرفه مهندسان با رقابت ۱ هزار و ۶۳۱ نفر از مهندسان ساختمان استان بوشهر برگزار شد.

لرستان

آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی در استان لرستان همزمان با سراسر کشور در سه حوزه امتحانی خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ اسفندماه برگزار شد.

در آستانه سفرهای نوروزی، ابتدای ورودی تمام شهرستان‌ها و ورودی محورهای منتهی به لرستان از استان‌های مجاور در مجموع ۲۲ تابلوی کیلومتر شمار مناطق گردشگری نصب شده است.

کرمان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان جنوبی از آماده‌سازی ۱۳ اکیپ راهداری و ۶راهدارخانه برای خدمت‌‌رسانی به مسافران در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی خبر داد.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در استان خبر داد.

مانور ترافیکی – انتظامی نوروز ۹۶ با حضور فرمانده انتظامی استان فارس، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، فرمانده قرارگاه پلیس‌راه شمال استان، مدیرکل میراث و جمعی از مدیران استانی با رویکرد تعامل بیشتر میان دستگاه‌های مرتبط با سفرهای نوروزی و خدمات‌رسان در پایگاه انتظامی شهید فعال شیراز برگزار شد.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۴ پروژه راهسازی بین استان‌های خوزستان، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد خبر داد، این در حالیست که به گفته استاندار خوزستان، امسال ۲۷۰ کیلومتر جاده در استان به بهره‌برداری رسید و طی دو سال آینده عملیات یک هزار کیلومتر جاده دیگر در استان آغاز می‌شود.

کرمان

آزمون ورود به حرفه مهندسان با رقابت ۳ هزار و ۶۸۰ نفر از مهندسان ساختمان استان کرمان برگزار شد.

یزد

همزمان با سراسر کشور آزمون ورود به حرفه مهندسان در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اسفندماه در یزد برگزار شد.

البرز

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از افتتاح یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان البرز خبر داد و گفت: کل پروژه‌های مسکن مهر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد است که عملیات ساخت یک میلیون و ۹۳۵ هزار واحد از این تعداد به پایان رسیده است.

اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از ارسال طرح احداث راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد توسط وزارت راه و شهرسازی به معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با پیگیری‌های استاندار اردبیل و اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ۲۵ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکار پروژه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان پارس‌آباد پرداخت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه راه اصلی فیروزآباد – خلخال با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

گیلان

استاندار گیلان‌گفت: آزادراه رشت - قزوین در محدوده منجیل به عنوان یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی شمال کشور درگیلان برای رفت و آمد خودروها آماده است.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اجرای اولین پروژه آزادراهی در این استان گفت: هیات دولت قطعه اول آزادراه سیرجان - بندرعباس به طول ۵۹ کیلومتر را با مشارکت بخش خصوصی مصوب کرد.

هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان و رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی از تمهیدات ادارات کل زیرمجموعه راه و شهرسازی برای ایام نوروز خبر داد.

تهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: ایام تعطیلات نوروز ۹۶ در هشت پایانه مسافری استان تهران، ۱۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای خدمت رسانی به هموطنان آماده اند./

نظر شما