شناسهٔ خبر: 36150 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته ای که گذشت؛

آغاز طرح های نوروزی برای سفرهای دریایی/ افزایش عیدانه ۳۰۰ صندلی سفر در دو مسیر دریایی از بندر شهید حقانی/ افتتاح‌ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با ظرفیت ۸.۵ میلیون تن در فروردین ۹۶

بندر حوزه دریایی در هفته ای که گذشت شامل اخبار متنوعی بود، از مهمترین اخبار این حوزه که از اهمیت ویژه ای بر خوردار بود می توان به آغاز طرح های نوروزی برای سفرهای دریایی، افتتاح‌ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با ظرفیت ۸.۵ میلیون تن در فروردین ۹۶ و ... اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حوزه دریایی در هفته ای که گذشت شامل اخبار متنوعی بود، از مهمترین اخبار این حوزه که از اهمیت ویژه ای بر خوردار بود می توان به آغاز طرح های نوروزی برای سفرهای دریایی، افتتاح‌ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با ظرفیت ۸.۵ میلیون تن در فروردین ۹۶ و ...  اشاره کرد.

خلاصه کوتاهی از اخبار مهم حوزه دریایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است؛

آغاز طرح های نوروزی برای سفرهای دریایی

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی از امروز ۲۵ اسفندماه کلید می‌خورد و به مدت ۲۰ روز تا ۱۵ فروردین‌ماه ۹۶ ادامه خواهد داشت که تمهیدات لازم و امکانات متعدد ایمنی برای مسافران اندیشیده شده تا با خاطری آسوده به مقاصد دریایی و ساحلی هرمزگان و جزایر زیبای خلیج‌فارس همچون قشم، کیش و هرمز سفر کنند.

وی افزود: در تعطیلات نوروزی پیش رو، ۶۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۶ هزار و ۹۵۱ صندلی و ۵۸ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی ۲ هزار و ۴۸۰ دستگاه خودرو آماده خدمات‌رسانی به مسافران دریایی است.

جابجایی مسافران نوروزی بنادر جنوب کشور با ۶۹ شناور دریایی

محمد راستاد، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آماده‌سازی ۶۹ شناور دریایی با ۸۸۲۰ صندلی برای سفرهای دریایی در بنادر جنوب خبر داد و گفت: با توجه به سفر هموطنان در این ایام به بنادر جنوبی ۵۳ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت حمل ۱۹۱۲ دستگاه خودرو برنامه‌ریزی شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تعداد قایق‌های تفریحی در بنادر شمال و جنوب گفت: برای ایام نوروز ۹۶ بیش از ۳۶۳۸ فروند قایق تفریحی در شمال و ۸۶۰۶ قایق در بنادرجنوب آماده شده است.

افزایش عیدانه ۳۰۰ صندلی سفر در دو مسیر دریایی از بندر شهید حقانی

محمدمحسنی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای جابه‌جایی مسافران دریایی از طریق ۴۷ فروند شناور موجود فراهم شده است و در حال حاضر ظرفیت شناورها‌ در بندر شهید حقانی به‌ ۴ هزار و ۹۶۱ صندلی-سفر رسیده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر صدور روادید الکترونیکی در پایانه مسافری بین‌المللی بندر شهید باهنر، با اعلام اینکه برای اولین بار است که در یکی از بنادر کشور دفتر صدور روادید دایر می‌شود، گفت: با افتتاح این دفتر برای تبعه ۱۸۰ کشور جهان می‌توانیم روادید صادر کنیم که در آستانه نوروز ۹۶ کمک بزرگی به توسعه گردشگری، رونق مسافرت‌های دریایی و حضور در میادین بین‌المللی می‌کند.

محسنی مقاصد بندر شهید حقانی را جزایر قشم و هرمز عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می کنیم امسال افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی جابجایی مسافران دریایی را داشته باشیم، در حال حاضر ظرفیت شناورها‌ در بندر شهید حقانی به ۴ هزار و ۹۶۱ صندلی ـ سفر رسیده است و روزانه می‌توانیم تا ۵۰ هزار نفر مسافر را از بندرشهید حقانی به مقاصد تعیین شده جابجا کنیم و ظرفیت چند هزار نفری نیز در بندر باهنر داریم.

افتتاح‌ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با ظرفیت ۸.۵ میلیون تن در فروردین ۹۶

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرحله نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با ظرفیت ۸.۵ میلیون تن در جنوب استان فروردین سال آینده با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری و یا معاون اول رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

آغاز طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۶ از ۲۵ اسفند‌

محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز سال ۹۶ از ۲۵ اسفند‌ماه ۹۵ آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ ادامه ‌دارد.

وی ادامه داد: ‌تاکنون ۶۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۶ هزار و ۹۵۱ صندلی برای طرح نوروزی آماده شده است، ‌همچنین ۵۸ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت ۲هزار و ۴۸۰ دستگاه آماده انتقال خودروهای مسافران دریایی است که همه در جنوب کشور است.

سعیدنژاد بیان کرد: دریای خزر از نظر امواج، موج‌های بلندتری از دریاهای آزاد دارد و امکان صدور مجوز برای شناورهای مسافری در آن هم به سختی فراهم است، بنابراین اغلب سفرهایی دریایی ما در بنادر جنوبی کشور متمرکز شده است.

نظر شما