شناسهٔ خبر: 36190 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دیدار مدیركل راه و شهرسازی گیلان با نماینده ولی فقیه

دیدار مدیرکل راه و شهرسازی گیلان درآستانه سال نو به دیدار آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه دراستان رفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، در این دیدار ابتدا علی خاوری، مدیرکل راه و شهرسازی  استان گیلان گزارشی از بخشی اقدامات انجام شده توسط اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان  در سال ۹۵ ارائه داد و افزود: با افتخار شاخص آسفالت راه روستایی که در سال ۹۲،  ۳۹.۵ درصد بود، هم اکنون به ۵۱.۵ درصد رسیده و امسال حدود ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی خاکی آسفالت و یا راه‌های روستایی آسفالت روکش شده است.

وی همچنین به روکش آسفالت ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی که محل عبور ترافیک اصلی کشور است، اشاره کرد و گفت: در بخش بیمارستانی امسال دو بیمارستان ۳۲ تختخوابی رضوانشهر و ۱۳۲ تختخوابی آستارا افتتاح و جهت تجهیز تحویل دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد و در سال ۹۶ بیمارستان‌های لاهیجان ، لنگرود و تالش به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس شورای حمل و نقل استان گیلان  ادامه داد: در بخش استفاده از ظرفیت قیر تاکنون موفق شدیم ۴۰ هزار و ۶۰۰ تن قیر برای استان بگیریم که ارزش آن نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان است.

در پایان آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهرستان رشت ضمن تبریک سال نو و تقدیر و تشکر از خدمات اداره راه و شهرسازی استان گیلان  خطاب به علی مدیر کل راه و شهرسازی گیلان گفت: جنابعالی به عنوان مرد کار شناخته شده‌اید  و ما هم شما را به عنوان فرزند جهادی و اهل کار و تلاش می‌شناسیم.

آیت الله قربانی تصریح کرد: گیلان متعلق به همه کشور و در درجه اول متعلق به فرزندانش است و فرزندانش باید برای بهتر نگهداری و بهتر عرضه کردن گیلان تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود هفت میلیون مسافر به استان گیلان بیایند که این برای استان سرمایه عظیمی است و همه ما باید تلاش کنیم با فراهم کردن بسترهای مختلف از قبیل راه‌های بدون خطر، هتل‌ها، امکانات و ... کاری کنیم تا این مسافران  علاوه بر سوغاتی‌های محلی‌،  فرهنگ‌، ادب و نجابت گیلان را به عنوان سوغات با خودشان ببرند و این می ‌تواند در رشد اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی موثر باشد.

نظر شما