شناسهٔ خبر: 36194 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه هشتم اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در حوزه مسکن و املاک

جلسه اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی درارزیابی ده ماهه سال ۹۵ ادارات کل راه وشهرسازی استان‌ها در حوزه مسکن واملاک در جایگاه هشتم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در نود و پنجمین جلسه شورای تامین مسکن استان با اعلام این خبر گفت: عملکرد حوزه مسکن و املاک استان در ارزیابی سال ۹۴ ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ازسوی سازمان ملی زمین ومسکن در جایگاه ۳۲ کشوری قرار داشت که امروز با رفع مشکلات مساکن مهر استان و رعایت حقوق شهروندی در حوزه املاک و حقوقی در جایگاه هشت کشوری قرار دارد.

داریوش نصر افزود: در ده ماهه اخیرهفت هزارواحد از نه هزار واحد مسکن مهر که تعهد شده بود تا پایان سال ۹۵ افتتاح ‌شود، به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی یادآور شد: پرونده مسکن مهرآذربایجان غربی با افتتاح دو هزار واحد مسکن مهر باقی مانده در ده شهرستان در سه ماهه سال ۹۶ مختومه می‌شود.

نصر ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌های مسکن مهر شهرستان‌های ارومیه، مهاباد و سردشت که شروع عملیات ساخت و ساز با تاخیر آغاز شده بود با شتاب اجرا می‌شود. 

وی حل و فصل مشکلات و مسایل نزدیک به دو هزارواحد ازپروژه‌های سه جانبه را جهشی در تسریع تکمیل مساکن مهر استان دانست و تصریح کرد: به پروژه‌های سه جانبه مشکل دار مهلت داده شده تا اردیبهشت سال ۹۶ در صورت فعالسازی پروژه‌ها از تسهیلات یارانه دار مسکن مهربهره مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر آذربایجان غربی تصریح کرد: روند پیشرفت اجرایی مجموع ۵۱ هزار و ۹۱۴ واحد  طرح مسکن مهر استان با ۹۲ درصد در حال اجراست.

نصر با اعلام اینکه ۱۱ هزار و ۴۰ واحد از مجموع پروژه های مسکن مهر استان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با ۹۹ درصد پیشرفت اجرایی احداث شده، گفت: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت ساخت ۲۶ هزار و ۱۵۹ واحد به شکل تعاونی مسکن مهر و  ۱۴ هزار و ۷۱۵ واحد از طریق خودمالکی و گروهی از ۹۰درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است.

نود و پنجمین شورای تامین مسکن آذربایجان غربی باحضور معاون امور عمرانی آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل برگزار شد.

نظر شما