شناسهٔ خبر: 3622 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

فرمانده پليس راه آهن به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تمهیدات ویژه پلیس راه‌آهن برای نوروز ۹۴ / ویژه برنامه‌های نوروزی پلیس راه‌آهن اسفند ماه ابلاغ می‌شود

سردار امیر رحمت الهی فرمانده پليس راه آهن کشور از تمهیدات ویژه پلیس راه‌آهن برای نوروز ۹۴ خبر داد و گفت: ماموران پلیس راه‌آهن سعی می‌کنند با حساسیت مضاعف وظایف و مامویت خود را انجام دهند.

سردار امير رحمت اللهي در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که پلیس راه‌آهن یکی از قدیمی‌ترین واحدهای نیروی انتظامی است و سابقه تشکیل آن به زمان بهره‌برداری از راه‌آهن دولتی ایران در سال ۱۳۱۷ بازمی‌گردد، گفت: در حال حاضر پلیس راه‌آهن به عنوان یکی از مجموعه‌های متمرکز ناجا در سطح شبکه ریلی کشور با استعداد بالغ بر یکصد واحد انتظامی در شبانه‌روز وظایف خود را برای تامین نظم و امنیت شبکه ریلی و تاسیسات راه‌آهن و ایستگاه‌ها، قطارهای مسافری و مسافران انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: حوزه استحفاظی پلیس راه‌آهن کشور شامل کل ایستگاه‌ها، طول خطوط ریلی، منازل سازمانی راه‌آهن، قطارها و حریم قانونی راه‌آهن می‌شود.

سردار رحمت‌الهی درباره وظایف پلیس راه‌آهن کشور توضیح داد: طبق قانون آیین دادرسی کیفری، پلیس راه‌آهن وظایفش را در دو جنبه ضابط عام یعنی صلاحیت رسیدگی به تمام جرایم عمومی در حوزه استحفاظی راه‌آهن دارد و به عنوان مامورانی که در محدوده وظایف معین به موجب قوانین خاص ضابط شناخته شده‌اند، وظایف ضابطیت خود را به موجب قانون كيفر بزه‌هاي خاص مربوط به راه‌آهن و قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن انجام می‌دهد.

وی با اشاره به فرارسیدن به تعطیلات نوروز و خدمات پلیس در این ایام گفت: پلیس در ایام خاص به ویژه در تعطیلات نوروز با استفاده از حداکثر استعداد نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات کار می‌کند. ماموریت پلیس در نوروز به قدری گسترده است که تمام نیروها حتی نیروهای ستادی پلیس را هم درگیر می‌کند، راه‌آهن هم مستثنی از این امر نیست و بالاخره ما نیز مجموعه مسافرپذیری هستیم و تعدادی از هموطنان ما، قطار را برای سفر انتخاب می‌کنند. طبیعی است که پلیس هم باید پیش‌بینی و تمهیدات لازم را داشته باشد. ما معمولا هر سال در روزهای پایانی اسفندماه نشست عمومی با تمام فرماندهان این حوزه در تهران برگزار می‌کنیم که بر اساس آن دستورالعملی صادر می‌شود.

فرمانده پليس راه آهن کشور با بیان اینکه ویژه برنامه‌های پلیس راه‌آهن در تعطیلات نوروز در اسفندماه قطعی و ابلاغ می‌شود یادآور شد: ماموران پلیس راه‌آهن هم در کنار کارکنان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران سعی می‌کنند با حساسیت مضاعف وظایف و مامویت خود را انجام دهند که انشالله آن چه شایسته مردم است را بتوانیم در تعطیلات نوروزی  ۹۴ تحویل دهیم. طبیعی است که رویکردها برای این ایام فرق می‌کند و حساسیت‌ها بیشتر می‌شود و افراد بیشتری برای این موضوع مهم به کار گرفته می‌شوند و انتظار نیز غیر از این نیست.

وی افزود: در تعطیلات نوروز و ایام خاص هم تمام سازمان‌ها سعی می‌کنند برنامه‌ریزی و تدابیر ویژه‌ای داشته باشند، پلیس هم مسلما با توجه به نقش و ماموریت متنوعی که در قبال امنیت اجتماعی دارد باید خود را تجهیز کند و ما هم هر سال این کار را انجام می دهیم و شناخت خوبی از راه‌آهن داریم. امسال این کار را متفاوت از سال‌های گذشته انجام خواهیم داد. برنامه‌ریزی کردیم و انتظار داریم امنیت در سطح شبکه ریلی کشور اعم از خطوط، ایستگاه‌ها و قطارها و سایر مراکز برقرار و حفظ شود. بنده نیز تمام این موارد را رصد و کنترل می‌کنم زیرا نسبت به این موضوع حساسیت دارم. مسلما برنامه‌ریزی‌های نوروزی کامل‌تر، جامع‌تر، دقیق‌تر از هر موقع خواهد بود.

سردار رحت‌الهی با بیان اینکه تمهیدات ویژه‌ای برای ایام نوروز می‌اندیشیم و این تمهیدات ایام پیک سفرها تا پایان تعطیلات و انتقال مردم به مقاصد را شامل می‌شود، اظهار کرد: اعتقاد داریم باید امنیت مسافران و اموالی که به همراه دارند از لحظه ورود به راه‌آهن تا زمانی که به مقصد می‌رسند و از راه‌آهن خارج می‌شوند، تامین شود.

وی با بیان اینکه برای مردم این سرزمین کهن آرزوی سفر خوب و ایمن در ایام نوروز آرزو می‌کنم و نوید می‌دهم که من و همکارانم در این روزها حتی با محدود کردن اوقاتی که باید در کنار خانواده مان باشیم سعی می‌کنیم چیزی که شایسته مردم است را تامین کنیم و در خدمتشان باشیم، گفت: برای بخش‌های باری و مسافری ریلی برنامه‌های ویژه و مستقل داریم. در بخش  تأمین امنیت مسافری و حوزه ایستگاه‌ها، قطارها، تجهیزات و خطوط زیرساخت‌های راه‌آهن و منازل سازمانی راه‌آهن نیز تمهیدات ویژه داریم و آن‌ها را اجرا خواهیم کرد./

نظر شما