شناسهٔ خبر: 3623 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توحید اخلاقی خبر داد:

احداث آزاد راه بین‌المللی تبریز – مرند – بازرگان از سال آینده

ساخت بزرگراه مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه مشترک به‌منظور احداث آزاد راه بین‌المللی تبریز – مرند – بازرگان خبر داد و گفت: در صورت تصویب هیئت وزیران این پروژه از سال 94عملیاتی می‌شود.

توحید اخلاقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان‌ این‌که احداث آزاد راه بین‌المللی تبریز – مرند – بازرگان به طول 255 کیلومتر باعث رشد و توسعه در استان آذربایجان شرقی می‌شود، افزود: ساخت این پروژه نه تنها این استان را، بلکه همه ایران را متحول خواهد کرد.

وی افزود: این آزاد راه از طریق کریدور شمال به جنوب از تبریز به زنجان، قزوین، تهران، اصفهان، شیراز و سایر استان‌های کشور متصل می‌شود. این آزاد راه همچنین ایران را به کشور ترکیه و سایر کشورهای اروپایی متصل می‌کند.

اخلاقی گفت:‌ ساخت این پروژه حدود سه هزار میلیارد تومان برآورده شده و برای مطالعه و احداث آن نیز چهار سال پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: اکنون امضای این تفاهم‌نامه بین شرکت «برگیز» ترکیه و شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: مطابق تفاهم نامه، این طرح با 65 درصد مشارکت شرکت «برگیز» ترکیه و مشارکت 35 درصدی وزارت راه و شهرسازی ساخته می‌شود.

وی یادآوری کرد: اکنون در حال تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه مشترک هستیم که مراحل نهایی آن در حال طی شدن است. امیدواریم که پس از تصویب‌ هیئت وزیران عملیاتی شود. در صورت تصویب، ساخت این پروژه از سال 94 آغاز خواهد شد./

نظر شما