شناسهٔ خبر: 36267 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح پایش سلامت در محلات محله بازآفرینی شهری بیرجند

پایش سلامت در راستای بهبود وضعیت سلامت و درمان درمحلات هدف بازآفرینی هشری خراسان جنوبی، طرح دکتر سلام درخانه هلال محله ۱۷ شهریور بیرجند اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، امروزه سلامت چشم‌انداز گسترده‌ای پیدا كرده و به عوامل تعیین كننده غیرپزشکی سلامت توجه ویژه‌ای معطوف شده است. هر یك از این عوامل به تنهایی یا از طریق تاثیر بر یکدیگر وضعیت سلامتی مردم را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند به طوری كه حدود۷۰ درصد بیماری‌ها، غیرواگیر و روانی است.

بیماران با مراجعه به مراكز درمانی مجبور هستند بخش بزرگی از هزینه‌ها را بر دوش بکشند و این مسئله برای اقشار ضعیف و كم درآمد تا حدی آزاردهنده است كه در بسیاری از موارد از پیگیری بیماری منصرف می‌شوند.

در مراسمی در روز ۲۶ اسفند ماه ۹۵، با حضور مسئولین شهری از هلال احمر، راه و شهرسازی، شهرداری و... و نیز اعضای نهاد توسعه محلی، خیرین و كارآفرینان، اعضای هیئت امنای مسجد رضوی، طرح دكتر سلام(پایش سلامت) با هدف بهبود شرایط حوزه بهداشت و درمان در محلات هدف بازآفرینی به صورت پایلوت در محله ۱۷ شهریور شهر بیرجند راه اندازی شد.

 این طرح به عنوان واحد هماهنگ كننده واجرایی محله سالم است كه نقش تسهیل‌گری در ارتقای سلامت و سبك زندگی شهروندان داشته و در راستای تحقق همکاری‌های بین بخشی و مشاركت مردمی است.

كاهش پرداختی از جیب مردم یکی از اساسی‌ترین محورهای این برنامه و موجب رضایتمندی مردم از خدمات درمانی است که در راستای اهداف كلان كشور و خواست مقام معظم رهبری كه مردم جز رنج بیمارداری نباید دغدغه دیگری داشته باشند، عملیاتی می‌شود.

در كنار این طرح در خانه هلال، بخشی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز سالمندان و افراد كم‌توان مستقر شده  تا به افراد نیازمند خدمات ارائه شود.

به منظور رسیدگی به افراد كم‌برخوردار و ارتقای سلامت خانواده‌های ساكن در محلات هدف بازآفرینی، كلیه امور مربوط به طرح دكتر سلام(پایش سلامت) در خانه هلال محله ۱۷ شهریور به صورت رایگان انجام می‌شود وامید است با اجرای این طرح و ارائه خدمت به مردم همه متحد شوند تا از شرایط موجود گره گشایی شود.

نظر شما