شناسهٔ خبر: 36272 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن خراسان به پایگاه خبری وزارات راه و شهرسازی خبر داد:

اختصاص ۵۰ درصد قطارهای نوروزی راه‌آهن به مقصد مشهد/ کاهش زمان سفر ریلی تهران-مشهد به ۱۰ ساعت/ افزایش دو برابری تعداد قطارهای ۵ ستاره در ایام نوروزی/ تشریح پروژه‌های ریلی اداره‌کل راه‌آهن خراسان در سال ۹۶

محمد هادی ضیائی مهر مدیرکل راه‌آهن خراسان از اختصاص ۵۰ درصد قطارهای مسافری به مقصد مشهد در ایام نوروز ۹۶ خبر داد و گفت: ۴۵ درصد ظرفیت، معادل ۷۳۰ هزار صندلی برای متقاضیان سفر از ۲۶ شهر و مرکز استان در سطح کشور به مشهد مقدس و زائران امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است.

محمدهادی ضیایی مهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن تبریک عید نوروز به تمامی هموطنان و شهروندان ایران با اشاره به اقدامات و خدمات انجام شده برای استقبال از مسافران نوروزی راه‌آهن مشهد و خراسان اظهار داشت: با توجه به برنامه نوروزی شرکت راه‌آهن کشور از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۹۶، طی این مدت حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار صندلی قطار برای سفرهای نوروزی تأمین شده که ۴۵درصد این ظرفیت معادل ۷۳۰ هزار صندلی برای متقاضیان سفر از ۲۶ شهر و مرکز استان در سطح کشور به مشهد مقدس و زائران امام رضا (ع) پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان خاطرنشان کرد: برای سفرهای نوروزی ۹۶ نسبت مدت مشابه قبل قطار بین‌المللی از مبدأ نخجوان به مشهد مقدس نیز راه‌اندازی شده است که هفته‌ای دو روز از نخجوان به مشهد و بالعکس تردد خواهد کرد.

ضیایی مهر بابیان اینکه «زمان سفر از تهران به مشهد به ۱۰ ساعت کاهش پیدا کرد» گفت: سال گذشته مدت‌زمان سفر در این مسیر حدود ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه بوده است.

وی با اشاره به خروج قطارهای با عمر بیش از ۴۵ سال از ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور بیان کرد: بنابراین ناوگان متردد در مسیر ریلی مشهد در ایام نوروز با عمر کمتری خواهند بود و از همین رو خدمات باکیفیت بیشتری نسبت به نوروز سال قبل به مردم ارائه می‌شود.

به گفته مدیرکل راه‌آهن خراسان؛ قطارهای لوکس ۵ ستاره از ۴ رام در نورز ۹۵ به ۸ رام در نوروز ۹۶ افزایش یافته است.

ضیایی مهر با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص نمازخانه‌ها برای  نوروز امسال تشریح کرد: ۵ باب نمازخانه با اعتباری بالغ‌بر ۳ میلیارد تومان بازسازی شده و همچنین نمازخانه‌های موجود در مسیر مشهد توسعه یافته است. ۴ باب نمازخانه جدیدالاحداث تا قبل از حرکت قطارهای نوروزی بااعتباری بالغ‌بر ۱۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه بیان داشت: در تاریخ ۲۱ بهمن‌ماه سال ۹۵ بزرگ‌ترین و اولین نمازخانه هوشمند در بین تمام ایستگاه‌های راه‌آهن کشور در ایستگاه سلام مشهد به بهره‌برداری رسید و سه باب نمازخانه دیگر نیز برای سفرهای نوروزی آماده بهره‌برداری می‌شود.

ضیایی مهر با اشاره به پروژه‌های اولویت‌دار راه‌آهن خراسان(مشهد) در سال ۹۶ گفت: ارتقای سطح خدمات در ایستگاه‌ها، هوشمندسازی ایستگاه‌های مسافری به‌ویژه ایستگاه راه‌آهن مشهد، اتصال ایستگاه راه‌آهن مشهد به خط ۲ قطار شهری مشهد در میدان راه‌آهن مشهد، توسعه و افزایش ظرفیت ایستگاه راه‌آهن شهید مطهری در دست برنامه برای اجرا، تکمیل و بهره‌برداری در سال ۹۶ قرار دارند.

مدیرکل راه‌اهن خراسان در پایان از تبدیل ایستگاه شهید مطهری به بندر خشک در برنامه سال آینده این اداره کل خبر داد و گفت:  ایستگاه شهید مطهری یکی از ایستگاه‌های با  قابلیت تبدیل شدن به بندر خشک است که همراه با سایر پروژه های مذکور جزو اختیارات اداره کل منطقه قرار دارند.

نظر شما