شناسهٔ خبر: 36295 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با آغاز زود هنگام سفرهای نوروزی اعلام شد؛

توصیه‌های پلیس برای سفرهای ایمن نوروزی/ تشریح علل اصلی تصادفات جاده‌ای

فعالیت پلیس در جاده ها با آغاز زود هنگام سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه جاری حجم تردد در جاده های کشور به ویژه در راه های البرز افزایش یافته است و رعایت توصیه های پلیس راه برای انجام سفرهای ایمن ضرورتی انکارناپذیر محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هرساله مردم با شروع تعطیلات نوروز به شهرهای مختلف کشور سفر می کنند که یکی از استان هایی که مسیرسفر برای مسافران شهرهای شمالی و غربی است استان البرز است. نیم درصد از راه های البرز و ۱۸ درصد حجم ترافیک کشوردر این استان است که می طلبد رانندگان هنگام سفر رعایت نکات ایمنی را داشته باشند. 

رئیس پلیس راه البرز با توصیه رانندگان به رعایت قوانین رانندگی و احتیاط در طول سفر خود، گفت : آزادراه تهران - کرج -قزوین درطول سال به ویژه ایام نوروز پرترددترین راه کشور است که میانگین تردد روزانه آن بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزارخودرو است. 

سرهنگ رضا گودرزی خاطرنشان کرد: باا ین اوصاف این حجم تردد و افزایش سفر به طورقطع دقت لازم درصحیح رانندگی کردن را نیز درجاده ها می طلبد که شاهد هیچ گونه حوادث ترافیکی درکشور نباشیم.

طبق گفته رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی کشور طی چند روزگذشته ۵۰نفر در تصادفات جاده ای جان خود را ازدست داده و ۴۰۰ نفرنیز مجروح شده اند. 

سردار تقی مهری افزود: همچنین دراین مدت ۲۰ درصدحجم سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. 

وی خاطرنشان کرد که خستگی، خواب آلودگی، سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از علل اصلی این تصادفات بوده است. 

رئیس پلیس راه استان البرز نیز گفت : ازابتدای طرح نوروزی که از ۲۵ اسفند ماه آغازشده یک فقره تصادف منجر به فوت دراستان البرز رخ داده و یک نفر نیز فوت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته برابر بوده است . 
سرهنگ رضا گودرزی افزود: دراین مدت نیز تصادف خسارتی۶۰ درصد کاهش و تصادفات جرحی ۲۰ درصد افزایش داشته است . 

وی بیان داشت : امیدواریم سفرهای نوروز امسال سفرهایی ایمن و بدون هیچ حادثه ای باشد که این متضمن همکاری مردم با پلیس و رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی است . 

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات درجاده کرج -چالوس از سرعت زیاد ، سبقت و انحراف به چپ و درمحدوده آزادراهی واژگونی و خواب آلودگی است و رانندگان باید دقت بیشتری داشته باشند .

وی افزود: مسافران همچنین هنگام سفر ازوضعیت ترافیکی راه ها مطلع و از پر بودن باک بنزین خود اطمینان داشته باشند. 

گودرزی گفت : مسافران درجاده ها چنانچه قصد توقف دارند از مکان هایی که تابلوهای ممنوع نصب شده توقف نکنند و موقع رانندگی نیز به هیچ وجه ازشانه خاکی عبورنکرده چرا که باعث افزایش ترافیک می شود. 

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه استان البرز که شاهراه ارتباطی ۱۴ استان کشور است می طلبد آمادگی لازم برای سفرهای امن صورت گیرد. 

وی اضافه کرد: برای ایام نوروز سال جدید بیش از۱۰۰تیم پلیس دررده های مختلف خودرویی ، موتوری و پاس پیاده مسئولیت روانسازی ترافیک و کنترل ترافیکی را برعهده دارند. 

وی به ایرنا گفت: علاوه براین ماموران پلیس راه از رده های مختلف انتظامی نیز نیروهای زیادی برای خدمات رسانی به مسافران آماده هستند. 

رئیس پلیس راه البرز خاطرنشان کرد: مسافران درصورت نیاز می توانند باشماره تلفن های ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵تماس حاصل نمایند. 

نظر شما