شناسهٔ خبر: 36311 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نشست تخصصی هنر گچبری در معماری ایران دوره اسلامی/ همکاری مشترک دانشگاه کاشان و دانشگاه بامبرگ آلمان

پوستر نشست تخصصی هنر گچبری در معماری ایران دوره اسلامی با تاکید بر دوره‌های سلجوقی و ایلخانی، با همکاری دانشگاه کاشان و دانشگاه بامبرگ آلمان، دوم و سوم اردیبهشت‌ماه در شهر کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست تخصصی هنر گچبری در معماری ایران دوره اسلامی با تاکید بر دوره های سلجوقی و ایلخانی، دوم و سوم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دانشگاه کاشان و دانشگاه بامبرگ آلمان از برگزار کنندگان این نشست هستند و این همایش با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان و موزه اشیاء اسلامی بومیلر برگزار می شود.

محورهای نشست تخصصی هنر گچبری در معماری ایران دوره اسلامی با تاکید بر دوره های سلجوقی و ایلخانی شاملِ فن‌شناسی (تکنیک، اجرا، مصالح، ابزار و رنگ)، نقوش و آرایه‌های تزیینی در هنر گچبری، بررسی عوامل موثر در شکل‌گیری و کیفیت تزئینات گچی (نقش کارفرما، طراح یا استاد گچ کار، اقلیم) است. همچنین، پرسش و پاسخ با استادکاران خبره و پیشکسوت گچبری سنتی از دیگر برنامه‌های این نشست تخصصی است.

پژوهشگران و دانشجویان علاقمند به شرکت در این نشست می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با آدرس stucco.decorations@gmail.com و یا شماره ۰۳۱۵۵۹۱۳۱۲۱ تماس بگیرند.

نشانی دبیرخانه نشست؛ کاشان، بلوار قطب راوندی، دانشگاه دولتی کاشان، دانشکده هنر و معماری، گروه باستان‌شناسی است. /

 

برچسب‌ها:

نظر شما